پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ١ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۵۱ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۸۹۹ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۲۱۳۴ مورد

در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار شد؛

برگزاری نخستین جلسه گفتمان اقناعی با موضوع حیاء و عفت
چهارشنبه ٢١ مهر ١٤٠٠ ساعت ٢:٣٨ ق.ظ   ( بازدید : 324 نفر )

نخستین جلسه گفتمان اقناعی با موضوع حیاء وعفت در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وبدا؛ معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم  پزشکی خراسان شمالی در این جلسه  گفت: بحث عفاف و حجاب در آموزه های دینی و اسلامی و هم چنین در منویات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری از جایگاه خاص و ویژه ای برخوردار است. 
دکتر «مهدی قربانیان» افزود: متاسفانه در شرایطی فعلی جامعه و هجوم رسانه های بیگانه پوشش مناسب و توجه به عفاف و حجاب در بین نسل جوان کمی کم رنگ شده است.
وی با اشاره به این که رعایت عفاف و حجاب فقط مختص بانوان نیست، ادامه داد: عفاف و حجاب در بین مردان هم باید مورد توجه قرار بگیرد، این درحالیست که در هر دو قشر توجه به حجاب و عفاف کمرنگ شده است.
 وی تصریح کرد: ما به عنوان دانشگاهیانی که در کنار بحث های تخصصی به مسئله پرورش هم می پردازیم نیاز داریم با همفکری یکدیگر به نوعی قدم های مثبتی در این بخش  برداریم و برای احیای امر به معروف و نهی از منکر تلاش های تاثیر گذارتری انجام دهیم.
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم  پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: اهمیت عفاف و حجاب برای همه ما روشن است و ما باید بتوانیم گفتمان اقنایی دردانشگاه ها داشته باشیم و با برگزاری نشست هایی که با اساتید و دانشجوهایی که در این مسیر دغدغه دارند، باید بتوانیم مسیر هموارتری برای ترویج مناسب عفاف و حجاب ایجاد کنیم.  
وی اضافه  کرد: متاسفانه در شرایط کرونایی انجام کارهای فرهنگی در محیط دانشجویی با وجود مجازی شدن دوران تحصیل بسیار سخت شده است.
وی با اشاره به این که در شرایط فعلی رسانه ها و شبکه های ماهوره ای بیشتر از گذشته وارد کار شده اند، افزود: حتی برخی از اساتید می گویند نسل جدید وارد مرحله ای شده اند که به سختی می توان در کنار آنان قرار گرفت و برخی از مسایل را برای آنان بازگو کرد، به گونه ای که  دانشجوی خودم را به راحتی می توانم متقاعد کنم  اما فرزند خودم را نه.
وی یادآورشد: به طور حتم با تولید محتواهای جذاب و آموزنده از رسانه های غربی عقب نخواهیم ماند.
گفتنی است این جلسه با حضور دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، مسئول و ستاد دبیرخانه عفاف و حجاب ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر استان و چند تن از مسئولان دانشگاه های استان و نماینده آموزش وپرورش خراسان شمالی برگزار شد.


منبع : ت1-0094ع چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.