پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
پنج شنبه ٦ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۸ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۱۵۶ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۰۱۰۵ مورد

شنبه ٢٤ مهر ١٤٠٠ ساعت ١٤:٢ ب.ظ   ( بازدید : 511 نفر )

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: زنان با افزایش آگاهی، ارتقا سواد سلامت، ایجاد سبک زندگی سالم، حمایت از همسر و سایر اعضای خانواده، مدیریت سلامت جسمی و روانی خود و خانواده را به عهده دارند.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، دکتر افشین دلشاد ادامه داد: مراقبت از خود و توجه به سلامت، راهی است که به وسیله آن افراد تلاش می کنند از بیماری و ناتوانی پیشگیری و سلامت خود را ارتقا بخشند.
وی عنوان کرد: سواد سلامت عبارت است از میزان توانایی افراد در به دست آوردن، تحلیل کردن و فهمیدن اطلاعات و خدمات اولیه بهداشتی که به آن نیاز دارند تا بتوانند در مورد مسائل مربوط به سلامتی خود مشارکت داشته و تصمیم های درستی را اتخاذ کنند.
وی با بیان این که در حال حاضر بیش از یکسال، همه گیری کرونا بر جنبه های مختلف سلامت سایه انداخته و علاوه بر سلامت جسمی، سلامت روانی و اجتماعی را تهدید می کند، گفت: امیدواریم با همکاری و مساعدت همه سیاست گزاران و دست اندرکاران روز به روز شاهد اعتلای بیش از پیش سطح سواد سلامت زنان و جامعه باشیم.
دکتر دلشاد خاطرنشان کرد: توجه ویژه به سلامت زنان و نقش آنان در خانواده، به نوعی تضمین ‌كننده خانواده‌ای سالم است بنابراین زنان سالم و بانشاط می‌توانند همسر و مادرانی سالم، با روحیه‌ای شاداب و انگیزه‌ای بالا در پرورش جسم و روح فرزندانشان باشند.


منبع : ت1-2355م چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.