پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۳۹ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۰۱۶ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۳۸۰۵ مورد

سه شنبه ٢٧ مهر ١٤٠٠ ساعت ١١:٤١ ق.ظ   ( بازدید : 344 نفر )

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: انجام معاینه بالینی و گرفتن شرح حال و بررسی عوامل خطر ابتلا به پوکی استخوان در تمامی خانم های بالای 50 سال و مردان بالای 70 سال توصیه می شود.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، دکتر افشین دلشاد با اشاره به 28 مهرماه روز جهانی پوکی استخوان گفت: قدرت استخوان های بدن ما را دو عامل اصلی تراکم استخوان و کیفیت استخوان تعیین می کند.
وی بیان کرد: پوکی استخوان یک بیماری عمومی استخوان است که با توده استخوانی پایین و تخریب زیرساخت بافت استخوانی و متعاقبا افزایش شکنندگی و مستعد شدن به شکستگی همراه است.
دکتر دلشاد با بیان این که خطرابتلا به پوکی استخوان با بالارفتن سن افزایش می یابد، افزود: مطالعات نشان می دهد، در سن 60 سالگی نیمی از خانم های سفید پوست دچار کاهش توده استخوانی یا پوکی استخوان هستند.
وی اظهار داشت: هزینه های بالایی که پوکی استخوان به جامعه و افراد تحمیل می کند، باعث ایجاد چالش در سلامت عمومی می شود به خصوص که اکثر بیماران مبتلا پوکی استخوان تحت درمان قرار نمی گیرند.
دکتر دلشاد با اشاره به این که تشخیص پوکی استخوان با استفاده از سنجش تراکم استخوانی صورت می گیرد، گفت: تشخیص به موقع پوکی استخوان از اهمیت بسزایی برخوردار است.
وی خاطرنشان کرد: تشخیص به موقع به ویژه اگر در صورت صلاحدید پزشک با درمان و پیگیری دستورات درمانی همراه باشد می تواند موجب کاهش احتمال شکستگی، کاهش هزینه های اقتصادی خانواده و سیستم بهداشتی، کاهش احتمال وابستگی و از بین رفتن استقلال فرد و همچنین کاهش مرگ و میر در افراد در معرض خطر شود.


منبع : ت1-2355م چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.