پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۵۳ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۸۳۳ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۳۶۲۲ مورد

شنبه ١ آبان ١٤٠٠ ساعت ١٢:٤١ ب.ظ   ( بازدید : 324 نفر )

رئیس سازمان اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اعلام کرد: از اول سال 99 تا کنون آمبولانس های اورژانس 115 به 191 مورد ماموریت در خصوص مسمومیت با گاز مونوکسید کربن اعزام شده اند.

به گزارش پایگاه خبری وبدا؛ «تقی دولت آبادی» گفت: استفاده از آبگرمکن یا بخاری های مستعمل یا دارای نقص فنی و فاقد دودکش یا دارای دودکش بدون عملکرد مناسب در منزل، بیشترین موارد ابتلا به مسمومیت را تشکیل می دهند.
وی با بیان این که در محیط های سربسته مانند اتاق، آپارتمان و چادر مسافرتی به ویژه زمانی که راه های خروج هوا بسته شده باشد، خطر مسمومیت با گاز به شدت افزایش می‌یابد، ادامه داد: سردرد،سرگیجه، حالت تهوع، تاری دید و کاهش سطح هوشیاری از علائم مسمومیت با گاز co است.
«دولت آبادی» با اشاره به راه های پیشگیری از مسمومیت با گاز مونواکسید کربن، اضافه کرد: چک کردن سالیانه وسایل گرمایشی گازی قبل از شروع فصل سرما، اطمینان از باز بودن مسیر لوله بخاری، چک کردن شلنگ گاز از مهم ترین اقدامات برای جلوگیری از این مسمومیت است.
وی با بیان این که در ساختمان ها دارای پنجره های دوجداره به دلیل عدم تبادل هوا خطر مسمومیت با co بیشتر است، اضافه کرد: اگر فردی در فصول سرد دچار علائم مشابه نام برده شد، باید به مسمومیت با گاز مونواکسید کربن شک کند.
وی توصیه کرد: اگر با افراد دچار مسمومیت با مونوکسید کربن مواجه شدید، در گام اول، پنجره ها و درها را باز کنید تا هوای تازه در فضا جریان پیدا کند. اگر امکان جابه جایی افراد را دارید، آنها را به فضای باز ببرید. شیرگاز یا وسیله گرمایشی را ببندید و آن را خاموش کنید. پس از  خارج کردن مصدوم از محیط آلوده، فورا با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرید.


منبع : ز3717 چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.