پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
چهارشنبه ٥ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۸ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۳۱۸ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۷۳۸۷ مورد


رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در پیامی روز ملی آمار و برنامه ریزی را تبریک گفت

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، متن پیام دکتر سید احمد هاشمی به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

امروزه با گسترده ‌تر شدن مولفه ‌ها و شاخص ‌های خدمات بهداشتی و درمانی در نظام سلامت، تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی و تخصیص منابع بدون ارائه استدلال‌ ها و تحلیل‌ های آماری ممکن نیست و این موضوع بیانگر اهمیت و رسالت این حوزه است .

این آمار افق دید مدیران و برنامه‎ریزان نکته ‎سنج را معطوف به تغییرات شاخص‎ ها و اقلام آماری می‎کند و با دانش به دست آمده از اطلاعات کمی و آماری، راه توسعه، پیشرفت و استفاده بهینه از منابع را فراهم می‎آورد و از اتلاف وقت و سرمایه و دوباره کاری‎ و تصمیم ‎های مبتنی بر سعی و خطا جلوگیری می‎کند

ارتقای بهره وری منابع،‌ افزایش رضایتمندی مشتریان، بهبود کیفی و کمی سطح بهره مندی و بهبود ساختار و روش انجام کار از اهداف کلان حوزه سلامت است که تحقق آنها نیازمند دسترسی به اطلاعات دقیق و قابل استناد از آمار و شاخص‌های عملکردی و برنامه ریزی مربوط به آن است.

لذا با توجه به اهمیت آمار در برنامه‌ریزی‌ ها، لزوم آشنایی بیشتر مدیران سازمان با آمار در جهت حمایت از جامعه هدف و به کارگیری آمار در تصمیم‌گیری ‌ها ضروری است.

اینجانب اول آبان ماه روز ملی آمار و برنامه ریزی را به تمام همکاران و کارکنان فعال در حوزه آمار و نظام ثبت اطلاعات سلامت دانشگاه تبریک گفته و امیدوارم با همراهی و همدلی، حوزه آمار و اطلاعات، نظام سلامت را به نظامی کارآمد و موثر تبدیل کنیم.


منبع : ز3717 چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.