پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ٨ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۰۱ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۹۶۸ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۶۹۹۰ مورد

سه شنبه ٩ آذر ١٤٠٠ ساعت ١٣:٢٣ ب.ظ   ( بازدید : 441 نفر )

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در بازدید از بیمارستان پورسینای آشخانه اعلام کرد: افزایش درصد پوشش واکسیناسیون استان به یمن همکاری و مشارکت مردم خوب استان محقق شده است و این نشان از سطح بالای فرهنگ سلامت مردم خراسان شمالی است.

به گزارش پایگاه خبری وبدا؛ دکتر «سید جواد پورنقی» گفت: اکنون نزدیک به 90 درصد جمعیت هدف بالای 12 سال استان با دریافت دز اول و بیش از 70 درصد با دریافت دز دوم واکسینه شده اند و استان رتبه دوم واکسیناسیون در کشور را داراست.
وی با بیان این پوشش خوب واکسیناسیون کرونا در استان با همکاری همه اقشار مردم، بسیجیان، دانشجویان، هلال احمر و به ویژه کادر بهداشت و درمان انجام شده است، خاطرنشان کرد: در همایش ملی «100 روز توفیق خدمت، 100 میلیون دز تزریق سلامت» با حضور نماینده بهداشت جهانی از حوزه سلامت به دلیل جهش در واکسیناسیون تقدیر شد، توفیقی که با مشارکت همه و حضور شبانه روزی کادر بهداشت و درمان در شهر و روستا و حتی نقاط صفر مرزی و توزیع عادلانه واکسیناسیون محقق شده است.
دکتر پورنقی با بیان این که تیم های سیار در همه مناطق استان فعال هستند و با مراجعه خانه به خانه خدمات ارائه و واکسیناسیون کرونا را انجام می دهند، تاکید کرد: سبد واکسیناسیون استان تکمیل است و واکسن به اندازه کافی در استان وجود دارد بنابراین از شهروندانی که هنوز برای دریافت واکسن اقدام نکرده اند می خواهیم تا سریع تر واکسینه شوند تا پوشش واکسیناسیون نیز در استان تکمیل شود.
وی با اشاره به این که افزایش درصد پوشش واکسیناسیون منجر به سیر نزولی ابتلا به بیماری کرونا و کاهش مرگ و میر ناشی از این بیماری شده است، تصریح کرد: اما این به معنای رواج عادی انگاری ها نیست زیرا در تمام دنیا با وجود پوشش واکسیناسیون خوب، تمام دانشمندان و محققان اذعان دارند که باید همچنان موازین بهداشتی همچون استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و تهویه مناسب باید رعایت شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت واکسیناسیون مادران باردار اشاره و اعلام کرد: 90 درصد زنان باردار شهرستان مانه و سملقان واکسینه شده اند و این اقدامی بسیار موثر و قابل تقدیر است.
وی افزود: در آسیب شناسی سال 99 مرگ و میر ماردان باردار یکی از حوز های پر آسیب استان بوده است بدین منظور به واکسیناسیون مادران باردار در تمام استان تاکید می کنیم.
به گزارش خبرنگار ما، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان با همراهی سرپرست نهاد دفتر رهبری در دانشگاه علوم پزشکی و معاونت بهداشت دانشگاه با حضور در بیمارستان پورسینای آشخانه چگونگی خدمات رسانی به بیماران و چالش های بهره برداری از فاز دوم این بیمارستان را بررسی و دستوراتی را جهت حل و رفع مسائل ابلاغ کرد. 
گفتنی است؛ دکتر«پورنقی» در سفر به مانه و سملقان از مرکز تجمیعی واکسیناسیون این شهرستان نیز بازدید و با پرسنل این مرکز دیدار کردند.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.