رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان گفت: اکثر مزاحمان از طریق کیوسکهای تلفن با اورژانس ارتباط برقرار میکنند، چون میدانند پیگیری مزاحمتها از طریق این خطوط به سختی امکان پذیر است و همزمان عده زیادی از مزاحمان کیوسکهای تلفن شامل کودکان و نوجوانان است.
دکتر محسن رعنایی در ادامه افزود:لذا از والدین و مربیان مهد های کودک تقاضا داریم در خصوص اهمیت کار اورژانس 115 و پیشگیری از مزاحمت های تلفنی هشدارهای لازم را به این گروه سنی کودکان بدهند.
وی خاطرنشان کرد: بیشترین تماس گرفته شده با اورژانس 115 در زمان تعطیلی مدارس بوده که خطوط تلفن اورژانس توسط کودکان اشغال و موارد اورژانسی گزارش داده نمی شود.
وی تصریح کرد: بارها اتفاق افتاده است که بهدلیل یک مزاحمت تلفنی و انجام یک ماموریت کاذب امکان رسیدن بر سر صحنه یک ماموریت واقعی دچار اختلال شده است .
رعنایی در ادامه توضیح داد: افزایش آگاهی های عموم مردم به ویژه کودکان و نوجوانان می تواند چشم انداز بهتری را در ارایه خدمات مناسب به گروه های هدف فراهم کند.