پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ٨ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۵۲ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۸۹۱ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۵۹۱۳ مورد

چهارشنبه ٤ خرداد ١٤٠١ ساعت ١١:٢٦ ق.ظ   ( بازدید : 410 نفر )

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تاکید بر مشارکت اجتماعی در حوزه‌های مختلف سلامت گفت: برای تحقق این مهم و ارتقای شاخص‌های سلامت استان، سازمان‌های مردم‌نهاد، دستگاه‌های دولتی و غیردولتی و اقشار مختلف مردم نقش مهمی دارند.

به گزارش وب‌دا، دکتر سیدجواد پورنقی روز چهارشنبه ۴خرداد ۱۴۰۱ در دومین مجمع سلامت استان که با حضور مسئولان ارشد استانی برگزار شد، اظهار کرد: هدف از تشکیل این مجمع، مشارکت و هم‌افزایی تمام دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌های مردم‌نهاد، ارگان‌های دولتی و غیر دولتی در مقوله سلامت است.


وی تصریح کرد: در بحث ایجاد گفتمان و اجتماعی‌شدن سلامت، در حالت ایده‌آل حداکثر ۲۵ درصد توسط سیستم وزارت بهداشت و درمان تأمین می‌شود و ۷۵ درصد آن به کمک و مساعدت دستگاه‌های فرا بخشی و مردم بستگی دارد.

وی با اشاره به اینکه در شاخص‌های سلامت جایگاه خوبی نداریم و از میانگین کشوری عقب هستیم، افزود: یکی از رسالت مسئولان انتقال این کاستی‌ها به سطح ملی است و در این راه مصمم هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تاکید بر اینکه باید شاخص های سلامت استان را به بالاتر از میانگین کشوری برسانیم، گفت در این مسیر هماهنگی تمامی دستگاه ها امری ضروری است.

دکتر پورنقی تصریح کرد: همانطور که امروز توانستیم در حوزه واکسیناسیون و کنترل بیماری کرونا با مشارکت و همراهی مردم به موفقیت دست یابیم، در سایر بخش‌های سلامت نیز مردم، سمن‌ها و مسئولان می توانند به شدت کمک حال سیستم سلامت استان باشند.

وی افزود: با اینکه جایگاه استان در برخی شاخص‌های سلامت با مطلوب فاصله داریم، اما در امر واکسیناسیون جزو استان‌های برتر بودیم و هستیم و علت این امر هماهنگی بین دستگاهی و مشارکت مردم بوده است.

دکتر پورنقی در انتها واکسیناسیون گسترده در روستاهای دور افتاده مرزی را نمونه عدالت در سلامت دانست و عنوان کرد: باید بتوانیم با این هم‌افزایی سایر خدمات و امکانات حوزه سلامت را نیز با این سمت و سو ارائه دهیم.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.