پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ١ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۶ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۴۷۱ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۱۷۰۶ مورد

شنبه ٢٢ مرداد ١٤٠١ ساعت ٩:٣٩ ق.ظ   ( بازدید : 469 نفر )

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به ارزیابی بیرونی مراکز آموزشی و درمانی تحت پوشش این دانشگاه، گفت: ارتقای کیفیت آموزش ازجمله دغدغه‌های مهم ما است که با شناسایی نقاط ضعف و قوت و رفع این چالش‌ها باید به اهداف عالیه در نظام سلامت برسیم.

به گزارش وب‌دا، دکتر سیدجواد پورنقی روز شنبه 22 مردادماه 1401 در نشست با اعضای تیم ارزیاب بیرونی وزارت بهداشت که در محل ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: اعتباربخشی آموزشی، قسمت مهمی از وظایف دانشگاه‌ها است.

 

وی با بیان اینکه آموزش بر محوریت دانشجو، سبب توسعه و بالندگی دانشگاه‌ها می‌شود، تصریح کرد: دانشجویان به عنوان سرمایه انسانی به شمار می‌روند که توجه و رشد و توسعه آنان باید در رأس امور دانشگاه‌ها باشد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی عنوان کرد: این دانشگاه قطعا با ایده‌آل‌ها فاصله دارد که باید تلاش کنیم تا در حد توان در سنجه‌ها و شاخص‌ها خود را به مطلوب کشوری برسانیم.

 

وی با اشاره به محدودیت‌های منابع مالی و فضای فیزیکی، افزود: خراسان شمالی در حوزه زیرساخت با چالش‌های بسیاری روبرو است که دانشگاه علوم پزشکی استان نیز به تبعیت از این شرایط، در حوزه زیرساخت، فضای فیزیکی و ساختمانی مشکلاتی را داراست.

 

دکتر پورنقی ابراز امیدواری کرد: با همت جمعی و شناسایی نقاط ضعف و قوت که از طریق ارزیابی‌ها در برهه‌های مختلف از مراکز آموزشی و درمانی تحت پوشش این دانشگاه انجام می‌شود، بتوان چالش‌ها را مرتفع و به اهداف عالیه نظام سلامت دست یابیم.

 

دکتر احمد وثوقی‌مطلق، سرپرست معاونت آموزش دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در این نشست با تأکید بر رویکرد مثبت دانشگاه برای رفع کمبودها و تعالی در حوزه آموزش پزشکی، گفت: این ارزیابی‌ها به عنوان یک فرصت است و باید از تجربیات تیم‌های ارزیابی نهایت بهره را برد.

 

وی با بیان اینکه ارزیابی صادقانه توأم با مثبت‌اندیشی راهگشای آموزش برای آینده خواهد بود، تصریح کرد: ارتقای نقاط قوت و اصلاح نقاط ضعف برای ارزیابی‌های بعدی مورد توجه ما خواهد بود.

 

بر اساس این گزارش، طی برنامه‌ای سه روزه از سوی تیم ارزیاب وزارت بهداشت که با سرتیمی دکتر پهلوان از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی سمنان انجام می‌شود، 6 مرکز آموزشی درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی شامل بیمارستان‌های بنت‌الهدی، امام علی(ع)، امام رضا(ع)، امام حسن(ع)، امام خمینی(ره) و بیمارستان هاشمی رفسنجانی مورد ارزیابی بیرونی قرار خواهد گرفت.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.