پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ٨ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۰ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۷۴ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۵۰۹۶ مورد

یكشنبه ٦ آذر ١٤٠١ ساعت ٢:١٨ ق.ظ   ( بازدید : 273 نفر )

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه کنترل آسیب‌های اجتماعی نیازمند مشارکت همگانی است، بر نقش مهم آموزش در ارتقاء فرهنگ سلامت عمومی تأکید و اظهار کرد: ارائه آموزش‌های مستمر لازمه رشد و ارتقاء فرهنگ سلامت در جامعه است.

به گزارش پایگاه خبری وب‌دا، دکتر سید جواد پورنقی روز یکشنبه 6 آذرماه 1401 در سومین کارگروه آسیب‌های اجتماعی دانشگاه با بیان این‌که برای استمرار در آموزش و دانش‌افزایی همگانی باید هم‌گرایی بین بخشی وجود داشته باشد، افزود: رسانه‌ها ظرفیتی اثرگذار در آگاهی بخشی عمومی هستند و می‌توان از آن‌ها به‌عنوان ابزاری توانمند برای رشد فرهنگ سلامت عمومی بهره برد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان این‌که مدیریت و کنترل آسیب‌های اجتماعی نیازمند مشارکت همگانی است، ادامه داد: از طرفی باید اثرگذاری اقدامات پیشگیرانه به‌طور مستمر مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

 

وی با اشاره به وجود 12 هزار سفیر سلامت در استان، عنوان کرد: سفیران سلامت نیز ظرفیت بسیار بزرگی برای ارتقاء و رشد سلامت روان در جامعه هستند و می‌توانند با نیازسنجی سلامت و شناسایی عوامل مؤثر بر سلامت روان به رشد و توسعه سواد سلامت همگانی کمک کنند.

 

دکتر پور نقی از ضرورت بازرسی و نظارت در حوزه کنترل آسیب‌های اجتماعی سخن گفت و اضافه کرد: نظارت، خالق سلامت است و بی‌توجهی به آن موجب عدم انجام وظایف محوله در تمام سطوح و رخداد اعمال خلاف قانون می‌شود.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در این جلسه با تأکید بر اهمیت پیشگیری، افزود: آموزش گروه‌های هدف برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بسیار مهم و ضروری است.

 

دکتر محمدرضا اکبری بابیان این‌که آمار و برخورداری از داده‌های آماری در این حوزه به اخذ تصمیمات درست کمک می‌کند، ادامه داد: تصمیم‌گیری به‌موقع، تسریع در اجرای برنامه عملیاتی و انجام مداخلات به هنگام و مناسب با ارتقاء بخش آمار محقق می‌شود.

 

وی با بیان این‌که شناسایی آسیب‌ها و راه‌های پیشگیری از آن‌ها بسیار ضروری است، عنوان کرد: گام نخست برای پیشگیری، آموزش، اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی است.

 

وی برگزاری کمیته‌های فصلی مرتبط با آسیب‌های اجتماعی را خواستار شد و گفت: اجرای فصلی برنامه‌های مرتبط موجب انجام مداخلات به‌موقع می‌شود.بنابراین گزارش در سومین کارگروه آسیب‌های اجتماعی با محوریت خودکشی، ضمن ارائه گزارش وضعیت موجود در استان، چالش‌ها و راه‌کارها بررسی شد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.