پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
پنج شنبه ٦ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۳۴ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۵۲۷ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۹۴۷۶ مورد


آیین بزرگداشت هفته بسیج از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خراسان شمالی با حضور مسئولان و بسیجیان این دانشگاه و سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

.

به گزارش وب‌دا، حجت الاسلام رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی صبح دوشنبه 7 آذرماه 1401 در آیین بزرگداشت هفته بسیج که در محل مسجد امام علی(ع) دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، اظهار کرد: در دنیا چیزی به اسم فرهنگ بسیجی وجود نداشت اما امام خمینی(ره) آن را پایه‌گذاری کرد.


امام جمعه بجنورد تصریح کرد: بسیج ابتدا تعریف جامعی نداشت اما با تعاریف امامین انقلاب و میدان‌هایی که از نقش آفرینی بسیج دیدیم، فرهنگ جامع بسیجی تبیین شد.


نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اخلاص را نخستین ویژگی این فرهنگ عنوان کرد و افزود: در فرهنگ بسیجی دنیا دوستی، مقام و ریاست طلبی معنا ندارد.


حجت الاسلام نوری بیان داشت: شهدای مدافع حرم بدون دریافت هیچ امتیازی دور از وطن و همسر و فرزند برای رضای خدا جان دادند که این به معنی اخلاص است.


امام جمعه بجنورد گفت: بسیجی برای خدا کار می‌کند لذا اگر کرونا آمد، بسیجی حتی حاضر است افراد مرده را غسل دهد و به مردم خدمت کند.


وی مردمی بودن را دومین شاخصه فرهنگ بسیجی دانست و افزود: شهدایی همچون شهید فهمیده برای نجات جان همنوع جان خود را فدا کردند.


حجت الاسلام نوری خاطرنشان کرد: بیش از همه در اغتشاشات اخیر بسیجیان غصه‌دار شدند زیرا هم برای فریب خوردگان ناراحت بودند هم با عده‌ای که بدتر از داعشی بودند مقابله می‌کردند.


امام جمعه بجنورد تأکید کرد: کسی که از منافقان حمایت کند و باعث خوشحالی تجزیه‌طلبان، صهیونیست‌ها، آمریکایی‌ها و... شود، باید پاسخگوی خون شهدا باشد.
وی در پایان ولایت‌مداری را دیگر شاخصه مهم بسیج توصیف کرد و گفت: بسیجیان ولایت‌مداری را از حضرت عباس(ع) فرا می‌گیرند.

 

نقش‌آفرینی و درخشش بسیج در تمام عرصه‌های اجتماعی

 

دکتر سید جواد پورنقی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در این آیین ضمن تبریک هفته بسیج، اظهار کرد: حرکت بسیج که پایه‌گذار آن رهبر کبیر انقلاب بود، نشان داد یک ساختار منسجم به بهترین نحو می‌تواند در عرصه‌های مختلف بدرخشد.


وی با تأکید بر اینکه بسیج در دنیا نظیر ندارد، گفت: در دهه‌های اخیر همواره با مسائل و چالش‌هایی روبرو بودیم که یک نمونه آن حوزه کرونا بود.


دکتر پورنقی با اشاره به اینکه در این بحران بسیج ورود پیدا کرد و در کمتر از ۳ ماه واکسیناسیون با پوشش حداکثری رخ داد، تصریح کرد: امروز بسیج مولفه دیگر اجتماعی که امنیت است را فراهم می‌کند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: اخلاص و معنویت ویژگی بارز بسیجیان است که عاملی برای پیشرفت و رفع مشکلات محسوب شده، روشنگری بسیجیان اکنون ادامه دارد و موجب رفع فتنه‌ها می‌شود.

 

گفتنی است؛ حضور در مزار شهید گمنام این دانشگاه از دیگر برنامه‌ها بود که شرکت کنندگان با قرائت فاتحه، نثار شاخه گل و همچنین عطر افشانی مزار شهید گمنام، یاد و خاطره شهدای گلگون کفن را گرامی داشتند و با آرمان ‌های امام (ره) و شهدا  بار دیگر تجدید میثاق کردند.

 


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.