پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ١ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۰ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۹۶۴ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۲۱۹۹ مورد

چهارشنبه ٩ آذر ١٤٠١ ساعت ١٥:٣ ب.ظ   ( بازدید : 429 نفر )

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اخذ مجوز جذب و بکار گیری 200 بهورز در این دانشگاه، تحقق این مهم را انقلابی در عرصه تأمین نیروی انسانی حوزه بهداشت استان دانست.

دکتر محمدرضا اکبری روز چهارشنبه 9 آذرماه 1401 در گفتگو با وب‌دا، با بیان اینکه  بهورزان جزو مهمترین و موثرترین نیروهای حوزه بهداشت و سربازان خط مقدم جبهه سلامتی هستند افزود: متاسفانه در سال های اخیر با توجه به عدم جذب نیروی بهورزی در سطح استان با کمبود شدید بهورز و متعاقب آن فشار مضاعف کاری بر دوش بهورزان عزیزی که در حین خدمت هستند وارد شد.

 

وی تصریح کرد: گاهی یک بهورز در طی هفته تا 3 خانه بهداشت را پوشش می‌داد،  در حال حاضر در سطح استان 431 بهورز  با پست بهورزی مشغول به خدمت هستند و 202 پست بهورزی بلاتصدی است، هم چنین تا پایان سال 1404 خروجی بهورزی ( بازنشستگی) نیز  71 مورد خواهیم داشت.

 

وی افزود: شرایط اضطراری کمبود نیروی انسانی بهورزی در جلسات تخصصی معاونت بهداشتی دانشگاه مورد ارزیابی قرار گرفت و مشکل کمبود نیروی انسانی بهورزی مورد توجه ویژه و اولویت برنامه‌های معاونت بهداشت  و کارگروه تخصصی توسعه شبکه و ارتقای سلامت قرار گرفت.

 

دکتر اکبری افزود: در این راستا جلسه مشترک در خصوص چالش‌های نیروی انسانی علی الخصوص نیروی بهورز طی ماه گذشته با حضور معاون بهداشت وزارت، نمایندگان مردم 5 شهرستان استان در مجلس (دکتر وحیدی و دکتر پاکمهر)، دکتر رضایی مدیر گروه توسعه شبکه و دکتر بابک فرخی، که اولین اولویت در این جلسه مجوز جذب جهت 200 بهورز به صورت قراردادی بود انجام شد.

 

وی عنوان کرد: بعد از پیگیری‌های متعدد در نهایت در مورخ  7آذرماه جاری، دکتر فرشیدی معاون بهداشت وزیر مکاتبه با دکتر پور حسینی مشاور وزیر در خصوص تخصیص فوری جذب 200 بهورز به صورت قراردادی برای خدمت در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی انجام شد  که این مهم انقلابی در حیطه تامین نیروی انسانی بهورز است.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.