پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
پنج شنبه ٦ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۳ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۴۸۵ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۰۴۳۴ مورد

چهارشنبه ٥ بهمن ١٤٠١ ساعت ١٠:٢٢ ق.ظ   ( بازدید : 334 نفر )

نهمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت با محوریت بررسی مواد قانونی مرتبط با کمیته‌های بهداشت و پشتیبانی و هماهنگی با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار شد.

به گزارش وب‌دا، در این نشست که سه‌شنبه 4 بهمن 1401 برگزار شد، دکتر سید جواد پورنقی بر اجرای قانون جوانی جمعیت و ارائه آموزش‌های زیرساختی تأکید کرد.

 

وی گفت: اقدامات اساسی برای تسهیل در ارائه خدمات به مادران نیازمند مراقبت ویژه در بیمارستان‌های استان انجام شود.

 

معاون بهداشت دانشگاه نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات انجام‌شده ارائه و اعلام کرد: در راستای اجرای ماده 28 و فرهنگ‌سازی تاکنون 2 جشن ازدواج سالم و آسان در استان و شهرستان‌های تابعه برگزار شده، همچنین از در ادارات شهرستانی از زوج‌هایی که ازدواج بهنگام داشته‌اند تقدیر شده است.

 

دکتر اکبری برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع خانواده، ارسال پیامک با هدف آگاه‌سازی جامعه از مزایای فرزند آوری، دیوارنویسی و نصب بنر در شهر با مضمون ترویج فرزندآوری، اجرای 25 برنامه پیاده‌روی خانوادگی و برپایی 25 غرفه مشاوره و ترویج فرزند آوری به ویژه در مناسبت‌های مذهبی را از دیگر اقدامات در این بخش معرفی کرد.

 

وی همچنین ادامه داد: در راستای ارائه آموزش‌های حین ازدواج نیز کارگاه‌های آموزشی مستمر برگزار شده و در 9 ماه امسال 4 هزار و681 زوج آموزش‌های لازم را دریافت کرده‌اند.

 

وی در بخشی از توضیحات خود از راه اندازی سامانه ملی باروری سالم خبر داد و گفت: زین پس متخصصان زنان، مراکز رادیولوژی، آزمایشگاه‌های متقاضی و پزشک قانونی باید اطلاعات گیرندگان خدمات بررسی ناهنجاری‌های جنین را این سامانه ثبت کنند.

 

بر اساس این گزارش؛ در این نشست تمام مواد قانونی دو کمیته مذکور از جمله مهم‌ترین اقدامات انجام شده در در راستای فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی در خصوص ازدواج بهنگام و آسان، تعدد فرزند در خانواده، تقویت و حمایت از نقش مادری و همسری و صیانت از تحکیم خانواده و تمام اقدامات فرهنگی مطابق با ماده 28 قانون جوانی جمعیت انجام شده است، بیمه مادران باردار، ارائه آموزش‌های لازم به آن‌ها و مواد قانونی کمیته پشتیبانی و هماهنگی مورد بررسی و پس از احصا و شناسایی مشکلات، راه حل‌هایی نیز ارائه شد.

 

گفتنی است این نشست با حضور معاونت‌های بهداشت، درمان، توسعه و فرهنگی دانشجویی برگزار شد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 1 نظر

چهارشنبه ٥ بهمن ١٤٠١ ساعت ١٤:٩ ب.ظ

این جلسات خوبه ولی باید برای فرزند آوری به معیشت اونا هم فکر کرد مگه چقد به حقوق اونا اضافه میشه