پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
چهارشنبه ٥ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۷ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۶۳۴ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۸۷۰۳ مورد

چهارشنبه ٩ فروردین ١٤٠٢ ساعت ١٠:١١ ق.ظ   ( بازدید : 206 نفر )

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از ارائه خدمات آموزشی حوزه بهداشت به 14 هزار و 816 مسافر و گردشگر از 25 اسفند سال گذشته تا ششم فرودین امسال خبر داد.


دکتر محمدرضا اکبری در گفتگو با وب‌دا اظهار داشت: خدمات مشاوره‌ای و مراقبتی و توصیه‌های آموزشی رعایت نکات بهداشتی در سفر، برپایی میز آموزش سلامت و توصیه‌های تغذیه‌ای سفر و روزه‌داری، توزیع محتوای آموزشی از جمله ایمنی در سفر از جمله خدمات ارائه شده به مسافران در این بازه زمانی بوده است.

 

وی با بیان اینکه طرح سلامت نورزی به همت گروه آموزش و ارتقاء سلامت این معاونت در حال انجام است، افزود: این طرح در تمام شهرستان‌های استان در حال اجراست و خدمات مناسب آموزشی به مسافران و گردشگران ارائه می‌شود.


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی عنوان کرد: ایستگاه‌های سلامت نوروزی در نقاط مختلفی در استان مستقر هستند، ایستگاه سلامت حصار گرمخان، شوقان، فاروج، بجنورد، شیروان و ... از جمله این ایستگاه‌های فعال هستند.


دکتر اکبری با بیان این که تاکنون جلسات متعددی نیز توسط این گروه در قالب طرح سلامت نوروزی با مسئولان شهرستان‌ها برگزار شده است، اضافه کرد: از آن جمله می‌توان به برگزاری جلسه هماهنگی بیماری‌های منتقله از آب و غذا و (cchf) با حضور برخی از مسئولان در پایگاه‌های شهرآباد، بربر و شهر آوای مانه و سملقان اشاره کرد.


وی ادامه داد: بخش مهمی از آموزش‌های نوروزی سلامت محور در قالب آموزش‌های چهره به چهره به مسافران ارائه شده است.


وی از حضور فعال بهورزان و سفیران سلامت در اجرای این طرح خبر داد و اعلام کرد: با حضور بهورزان خدمات دیگری مانند اندازه‌گیری فشار خون و توصیه‌های تغذیه مناسب برای کنترل بیماری به مسافران ارائه شده است.


معاون بهداشت دانشگاه همچنین اذعان کرد: ارائه آموزش به مسافران و کودکان در برخی از پارک‌ها، برگزاری مسابقه نقاشی و آموزش‌های مناسب برای گروه‌های سنی متعدد با مشارکت سفیران سلامت، توزیع پمفلت و تراکت‌های آموزشی بخش دیگری از اقدامات ارزشمند انجام شده در این مدت است.

 

 


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.