پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ٨ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۶۱ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۰۰۴ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۶۰۲۶ مورد

دوشنبه ١٤ فروردین ١٤٠٢ ساعت ١٥:٩ ب.ظ   ( بازدید : 1399 نفر )

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه آنتی بیوتیک‌ها داروهایی هستند که در درمان افرادی که عفونت باکتریایی دارند مفید هستند، افزود: عفونت های باکتریایی به طور شایع در ریه، ادرار، سینوسها، گلو، گوش و پوست دیده می شوند.



دکتر فلوریا انفرادی در گفتگو با وبدا، اضافه کرد: آنتی بیوتیک ها رشد باکتری ها را کند یا متوقف می کنند و به این ترتیب به سیستم دفاعی بدن فرصت می دهند که با عفونت بجنگد. هنگامی که برای شما آنتی بیوتیک تجویز می شود متوجه می شوید که برای تعداد روز مشخصی تجویز شده است بسیار مهم است که همه داروی تجویز شده را بر اساس دستور مصرف کنید اگر شما دوره درمان را کامل نکرده و فقط چند روز دارو را مصرف کنید عفونت کاملا ریشه کن نمی شود ممکن است عفونت دوباره برگردد و مشکلات بیشتری ایجاد کند.


وی با بیان اینکه آنتی بیوتیک ها نمی توانند همه باکتری ها را بکشند و بعضی به نوع خاصی از باکتری حمله می کنند، در حالی که بعضی دیگر طیف وسیع تری از باکتری ها را می کشند، ادامه داد: پزشک شما تلاش می کند آنتی بیوتیکی انتخاب کند که مختص باکتری عامل بیماری شما باشد و به این ترتیب از مقاومت سایر باکتری ها به آنتی بیوتی کها جلوگیری می کند. به همین دلیل بسیار مهم  است  تنها زمانی که نیاز است، آنتی بیوتیک ها مصرف شوند.


وی با اشاره به اینکه اغلب آنتی بیوتیک می توانند ناراحتی معده یا تغییر اجابت مزاج ایجاد کنند، عنوان کرد: اسهال شایعترین عارضه آنتی بیوتیک هاست، اگر اسهال شدید باشد یا خون در آن دیده شود باید با پزشک تان تماس بگیرید یا به بیمارستان مراجعه کنید.


دکتر انفرادی خاطرنشان کرد: نکته مهم دیگر اینکه بعضی آنتی بیوتیک ها اگر طولانی مدت نگهداری، شوند می توانند سمی یا ضعیف شوند بنابراین داروهای باقیمانده یا قدیمی را باید دور ریخت اگر داروهای دور ریختنی یا بدون استفاده زیاد دارید دکتر داروساز میتواند شما را راهنمایی کند.


مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی یادآوری کرد: هیچگاه دارویی که برای شما تجویز شده به دیگران ندهید از خود درمانی با آنتی بیوتیک بدون تجویز پزشک جدا  خودداری کنید.


وی تاکید کرد: عفونت اغلب به دنبال مواجهه با باکتری ها، ویروس ها یا انگل ها رخ می دهد.  بسیاری از بیماری ها ناشی از ویروس ها هستند. این بیماری ها شامل سرماخوردگی، آنفلوآنزا و گاستروآنتریت (بیماری التهاب روده ای) هستند، درمان اختصاصی برای عفونت های ویروسی وجود ندارد و این عفونت ها اغلب پس از چند روز بدون درمان اختصاصی بهبود می یابند.


وی همچنین بیان کرد: استفاده از آنتی بیوتیک در درمان ویروس کرونای بدون عارضه تاثیری در درمان ندارد و استراحت در منزل و مصرف مایعات و در صورت نیاز مسکن می تواند به بهبودی فرد بیمار کمک کند.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.