پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ٨ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۵ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۸۷۰ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۵۸۹۲ مورد

سه شنبه ١٥ فروردین ١٤٠٢ ساعت ١٤:٥٠ ب.ظ   ( بازدید : 355 نفر )

مدیرگروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی چند راه کار برای پیشگیری از تشنگی در ایام نوروز را بیان و اعلام کرد: در مواقعی که ماه مبارک رمضان با روزهای بلند مقارن می شود یکی از مشکلات اساسی روزه داران، تشنگی در طول روز است. برای غلبه بر این مشکل می توان  از چند راهکار استفاده کرد.


نسرین علیزاده در گفت و گو با وب‌دا، با اشاره به اینکه محدود کردن مصرف نمک در وعده های افطار و سحر در این دوران بسیار مهم و کمک کننده است، افزود: دریافت اضافه نمک بدن را مجبور به واکنش نموده و برای دفع این مقدار مازاد نیاز، مقادیر قابل توجهی آب از بدن دفع می شود، بنابراین توصیه می شود به غیر از مقدار نمک اندکی که برای طبخ غذا استفاده می شود، هیچ مقدار اضافه تری سر سفره به غذا اضافه نشود.


وی اضافه کرد: علاوه بر آن مصرف میوه و سبزی کافی می تواند در طول روز از بروز تشنگی زودرس جلوگیری نماید، بهتر است میوه در فاصله افطار تا سحر و سبزی در هر دو وعده افطار و سحر و سالاد بخصوص در وعده سحر مصرف شود.


وی ادامه داد: علاوه بر آن مصرف غذاهای با پروتئین بالا مانند انواع کباب ها (جوجه کباب، کباب کوبیده، برگ و مرغ ...) در وعده سحر مناسب نبوده، سبب بروز تشنگی در ساعات اولیه روز می شود. همچنین در این ایام باید از حضور غیر ضروری در معرض نور خورشید نیز اجتناب کرد.


علیزاده بیان کرد: استفاده از شربت خاکشیر و یا تخم شربتی یا ترکیب هر دو آن با کمی آبلیمو البته با شیرینی کم یا استفاده از عسل به جای شکر آن هم به مقدار کم  در فاصله زمانی بین افطار تا سحر می تواند تاثیر بسزایی در کاهش تشنگی داشته باشد.

 


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.