پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
پنج شنبه ٦ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۵ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۷۵۱ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۹۷۰۰ مورد

چهارشنبه ١٠ خرداد ١٤٠٢ ساعت ١٥:٢٦ ب.ظ   ( بازدید : 194 نفر )

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از بهره‌مندی 7 هزار و 943 نفر از آموزش‌های پیش از ازدواج با شرکت در دوره‌های آموزشی برگزار شده در 14 ماه گذشته خبر داد و گفت: طبق ماده 38 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تمامی زوجین باید این آموزش‌ها را فرابگیرند بنابراین این دوره‌ها توسط دانشگاه علوم پزشکی برگزار می‌شود.



به گزارش پایگاه خبری وب‌دا، دکتر محمدرضا اکبری افزود: در این دوره آموزشی 6 ساعته در 4 مبحث روانشناسی، احکام خانواده، حقوق خانواده و سلامت باروری به زوج‌ها مطالب آموزشی، مفید و موثر آموزش داده می‌شود.


وی با بیان اینکه 93.3 درصد تعداد زوج‌های مراجعه کرده به آزمایشگاه این دوره را گذرانده اند،ادامه داد: زوج‌های جوان با شرکت در کلاس‌های مشاوره پیش از ازدواج، شناخت بهتری نسبت به زندگی متأهلی و روابط بین زوجین پیدا می‌کنند و راه‌های تحکیم بنیان خانواده فرزندآوری به موقع، سلامت جنسی، باروری و ... یاد می‌گیرند.


وی با تأکید بر اینکه شرکت زوجین در این کلاس‌ها می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر باشد، خاطرنشان کرد: کاهش آمار طلاق در جامعه، کاهش ازدواج‌های پرخطر، آگاه‌سازی والدین، مجهز کردن زوج‌های جوان به ابزار لازم جهت ساختن زندگی سالم و پرنشاط، آگاه‌سازی زوج‌های جوان و آموزش آن‌ها به تناسب تغییرات جامعه و مبانی ازدواج، آشنایی زوج‌های جوان با مشاوره از جمله مزایای برگزاری این دوره است.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.