پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
یكشنبه ٩ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۰۷ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۳۷۳ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۱۲۸۸۲ مورد

چهارشنبه ١١ بهمن ١٤٠٢ ساعت ٠:٠ ق.ظ   ( بازدید : 49 نفر )

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در نشست خبری رئیس دانشگاه با اصحاب رسانه به اجرای پویش ملی سلامت و پویش اطلاع رسانی تغذیه اشاره و از اهمیت نقش رسانه ها در خصوص افزایش خودمراقبتی و اصلاح سبک زندگی جامعه سخن گفت.


به گزارش پایگاه خبری وبدا؛ دکتر محمدرضا اکبری گفت: در طرح پویش ملی سلامت در استان، بیش از 3 هزار فرد مشکوک به دیابت و بیش از 9 هزار نفر مشکوک به پرفشاری خون شناسایی شدند.


وی با بیان اینکه تغذیه، سبک زندگی سالم نقش مهمی در بروز این بیماری ها دارد، گفت: پویش اطلاع رسانی تغذیه امسال به مصرف به اندازه نمک و استفاده از نمک ید دار تاکید دارد.


وی ادامه داد: طبق داده ها اکنون 66 درصد از جمعیت بانوان و 54 درصد از جمعیت مردان از با کمبود ید مواجه هستند که این امر می تواند زمینه ساز بروز بیماری گواتر در این جمعیت باشد.


دکتر اکبری با بیان اینکه نظام مراقبتی دقیقی برای پیشگیری از این بیماری ها تعریف شده است، گفت: در ادامه پویش ملی سلامت، افراد مشکوک به بیماری دیابت و پرفشاری خون به کارشناسان تغذیه معرفی می شوند تا با الگوی تغذیه سالم آشنا و از آن بهره مند شوند.


وی یادآوری کرد: 3 فاکتور مصرف دخانیات، کم تحرکی و سبک زندگی ناسالم زمینه ساز بروز بیماری هاست و باید با حضور رسانه ها و افزایش آموزش ها، سبک زندگی درست و خودمراقبتی به جامعه آموزش داده شود.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.