پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ٦ مرداد ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۷۲ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۶۰۱ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۵۲۳۶۱۰ مورد

پنج شنبه ٢٠ اردیبهشت ١٤٠٣ ساعت ٩:٣٨ ق.ظ   ( بازدید : 150 نفر )

همزمان با آخرین روز اجرای پویش ملی، همایش دهان و دندان توسط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با حضور تعدادی از مدیران دانشگاه، مسئولان بجنورد، رابطان سلامت و دانش آموزان برگزار شد.



به گزارش پایگاه خبری وبدا، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی روز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 در این همایش با تاکید بر اینکه تامین سلامت عمومی از اولویت ها و برنامه های نظام سلامت است، افزود: 17 تا 19 اردیبهشت امسال تحت عنوان پویش ملی سلامت دهان و دندان نام گذاری شده که حمایت از ضرورت از توجه ویژه به سلامت دهان و دندان دارد و به منزله ضرورت حضور همگان برای تحقق آن است.


دکتر محمدرضا اکبری با بیان اینکه افزایش آگاهی مردم از نقش سلامت دندان ها در تامین سلامت عمومی بسیار مهم و ضروری است؛ خاطرنشان کرد: بیماری های دهان و دندان در بروز بسیاری از بیماری های شایع غیرواگیر مانند دیابت، بیماری های قلبی و عروقی، فشار خون و سرطان ها دخیل است.


وی تاکید کرد: توجه ویژه نظام بهداشتی بر تامین سلامت دهان و دندان دو گروه کودکان زیر 14 سال و مادران باردار است و در این حوزه بسیار توجه می کند.


وی یادآوری کرد: با اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مردم و مشارکت آن ها در برنامه های بهداشتی این حوزه می توان سلامتی را به دهان و بدن را تامین و حفظ کرد.


مدیرگروه بیماری ها در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در این همایش به ارتباط بیماری های غیر واگیر و سلامت دهان و دندان اشاره و بیان کرد: بیماری ها یمغزی، قلبی، ریوی، گوارشی و سرطان ها با دهان و دندان ارتباط دارند و هر چه محافظت از دندان ها بیشتر باشد منجر به سلامتی بیشتر می شود.


دکتر فلوریا انفرادی عنوان کرد: طبق تحقیقات انجام شده در ژاپن ارتباطی بین دهان و دندان و بیماری آلزایمر یافت شده است. همچنین ارتباطی بین سلامت دهان و دندان و بیماری سرطان وجود دارد به نحوی که کسانی که مشکات دهان و دندان و پوسیدگی دندان دارند بروز سرطان معده در آن ها چند برابر است.


وی یادآوری کرد: عفونت های دندانی یکی از شایع ترین بیماری های غیرواگیر در جهان است.


دکتر انفرادی بر ضرورت استفاده از مسواک دو بار در روز تاکید و بیان کرد: سلامت دندان های شیری بر خلاف باور عموم بسیار مهم است زیرا پوسیدگی آن ها به دندان های دائمی نیز سرایت می کند و از طرفی مشکلات سوء تغذیه و بیماری هایی برای کودکان ایجاد می کند.


نسرین علیزاده مدیرگروه بهبود تغذیه جامعه در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در خصوص نقش تغذیه در سلامت دهان و دندان، تغذیه و تکامل دندان ها و ... مطالبی را ارئه کرد.


بنابراین گزارش در پایان این همایش از رابطان بهداشت ادرات و سمن ها، سفیران سلامت دانش آموزی، بهورزان و برگزیدگان مسابقه نقاشی و کاردستی دانش اموزی با اهدا لوح و هدایایی تقدیر شد.

 


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.