پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ٦ مرداد ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۷۴ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۶۰۴ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۵۲۳۶۱۳ مورد

دوشنبه ٢٤ اردیبهشت ١٤٠٣ ساعت ١:٩ ق.ظ   ( بازدید : 105 نفر )

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در پیامی فرارسیدن سالروز ابلاغ سیاست های کلی جمعیت توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در تقویم جمهوری اسلامی ایران که به عنوان هفته ملی جمعیت نام گرفته را تبریک گفت.

به گزارش وبدا؛ در متن پیام دکتر جواد شاهین فر آمده است:

 

شعار امسال هفته ملی جمعیت «نقش من در جوانی ایران» نام گرفته است، این نام گذاری نقش برجسته هر ایرانی در رسیدن به ایرانی جوان را برجسته می کند، در فرصت کوتاهی که برای عبور از بحران جمعیت باقی مانده است، این نام گذاری انسجام، همکاری و سهم مشارکت همه در رسیدن به این مهم را چند برابر کرده است.

 

در همین راستا، دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به عنوان یکی از بازوان اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، و در راستای تحقق وظایف و ماموریت قانونی خود گام برداشته است و با احصاء فرصت ها و تهدیدها تاکنون به اغلب ماموریت های خود جامه عمل پوشانده است.

 

همچینین این دانشگاه به عنوانی نهادی پیش رو در حوزه های جامعه ‌شناختی، روانشناختی و فرهنگ ‌سازی افزایش جمعیت، اقدامات متعدد و گسترده ای را همچون فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، انعقاد تفاهم نامه های مشترک همکاری، تسهیل ارائه خدماتی همچون آموزش‌ های هنگام ازدواج، باروری سالم، ارائه رایگان خدمات زایمان طبیعی، پیشگیری و تشخیص بهنگام و درمان ناباروری، پیشگیری و مقابله با سقط عمدی جنین، اجرای مشوق های تسهیل کننده فرزندآوری ارائه کرده است.

 

ترسیم چشم انداز پرامید برای نسل های فردا از ضرورت های توسعه پایدار و پیشرفت کشور مرهون قدرت، نبوغ و اندیشه نیروی جوان است، دستیابی به این مهم مستلزم ایفای نقش همه در مسیر جوانی جمعیت است و این امراهمیت مشارکت همگان را در نیل به اهداف این حوزه را یادآوری می کند.

 

هفته ملی جمعیت فرصتی مناسب برای مشارکت عموم در برنامه ریزی، اجرایی سازی و تبیین مفاد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است.

 

اینجانب فرارسیدن هفته ملی جمعیت را به همه تلاشگران و فعالان این حوزه به ویژه همکارانم که در مسیر جوانی جمعیت کشور گام‌ های بلندی بر می‌دارند، تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

 


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.