پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٣١ فروردین ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۶ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۱۷ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۰۴۳۸ مورد

سه شنبه ١٩ آبان ١٣٩٤ ساعت ٩:١٧ ق.ظ   ( بازدید : 660 نفر )

اسماعیل یزدی اولین متخصص آسیب‌شناسی و جراحی دهان و فک و صورت، بنیانگذار رشته پاتولوژی دهان، فک و صورت و دندانپزشکی نوین ایران و مشاور سازمان جهانی بهداشت است که عضویت پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی کشور را نیز بر عهده دارد.

 

 

مراسم تجلیل از اسماعیل یزدی چهره ماندگار و شخصیت برگزیده فرهنگستان علوم پزشکی به پاس ۶۰ سال تلاش علمی، ورز ۷ آبان۹۴،  در قزوین برگزار شد.
در این مراسم با حضور حجت الاسلام عابدینی امام جمعه، روزبه استاندار، حجت الاسلام حسینی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، مهرام رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از ۶۰ سال تلاش خستگی ناپذیر چهره ماندگار کشور استاد اسماعیل یزدی تقدیر شد.

 

اسماعیل یزدی اولین متخصص آسیب‌شناسی و جراحی دهان و فک و صورت، بنیانگذار رشته پاتولوژی دهان، فک و صورت و دندانپزشکی نوین ایران و مشاور سازمان جهانی بهداشت است که عضویت پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی کشور را نیز بر عهده دارد.

دکتر اسماعیل یزدی در سال ۱۳۱۰ در قزوین متولد شد و تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در تهران و دبیرستان را در دارالفنون به اتمام رساند سپس به دانشگاه تهران راه یافت و در سال ۱۳۳۲ با کسب رتبه اول از دانشکده دندانپزشکی دانشگا ه تهران فارغ التحصیل شد و به واسطه احراز رتبه اول، نشان درجه اول فرهنگ بورس تحصیلی ایالات متحده آمریکا را دریافت کرد.

وی تحصیلات تخصصی خود را در رشته‌های جراحی و آسیب‌شناسی دهان و فک و صورت در مراکز وابسته به دانشگاه هاروارد و دانشکده دندانپزشکی دانشگاه تافتس در شهر بوستن به پایان رساند و سال ۱۳۳۸ علی رغم پیشنهاد این دانشگاه برای اشتغال، با عشق خدمت به میهن، به ایران بازگشت و اولین ارزشنامه تخصصی در جراحی فک و دهان به عنوان یکی از رشته‌های تخصصی دندانپزشکی را دریافت کرد.

دکتر یزدی به عنوان چهره ماندگار اولین مطب تخصصی و جراحی دهان و فک و صورت را در سال ۱۳۳۹ راه اندازی کرد و تاسیس رشته آسیب‌شناسی فک و دهان، بنیانگذاری رشته پاتولوژی دهان وفک و صورت، دوره تخصصی فک و دهان در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه تهران، اولین آزمایشگاه تشخیص و تحقیقات آسیب‌شناسی فک و دهان، عضو شورای سردبیری مجله AIM فرهنگستان علوم، دریافت دونشان درجه یک فرهنگ و دانش را در کارنامه خود دارد.

عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی از سال ۱۳۷۱ تاکنون، رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه تهران از سال ۱۳۴۷ تا ۱۳۵۰، معاون پژوهشی فرهنگستان علوم پزشکی، عضویت در شورای واژه گزینی فرهنگستان زبان و ادب فارسی، نماینده وزارت فرهنگ و آموزش عالی در کمیته دندانپزشکی نظام پزشکی، عضویت در کمیسیون پزشکی شورای پژوهش‌های کشور، عضو هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی قزوین، عضو پیوسته جامعه بین المللی آسیب‌شناسان فک و دهان، عضو افتخاری کانون پزشکان و دندانپزشکان ایرانی مقیم آلمان و عضو یت در جامعه بین المللی جراحان دهان و فک و صورت تنها بخشی از فعالیت‌ها و افتخارات دکتر اسماعیل یزدی است.

در این مراسم به پاس شش دهه خدمات اسماعیل یزدی از سوی استاندار و دانشگاه علوم پزشکی استان لوح یادبود و هدایایی به این چهره فرهیخته اعطا شد.

 

 

 


منبع : دانشکده دندانپزشکی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.