پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٣١ فروردین ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۵۴ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۷۵۲ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۱۰۷۳ مورد

سه شنبه ١٩ آبان ١٣٩٤ ساعت ٩:٥٣ ق.ظ   ( بازدید : 858 نفر )

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد: در حال حاضر در اولین دوره از پذیرش دانشجو در دانشکده دندان‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان حدود ۲۰ دانشجو پذیرفته شده‌اند.

 

 

 

 

 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، بهداشت دهان و دندان را یکی از شاخص‌های حائز اهمیت در حوزه سلامت دانست و افزود: هم در آموزه‌های دینی و هم در فرهنگ کشور به سلامت دهان ودندان توجه ویژه‌ای شده است.

دکتر مرتضی هاشم‌زاده در جمع اعضای انجمن دندان‌پزشکان عمومی استان ، با بیان اینکه DMFT (شاخص پوسیدگی) یکی از شاخص‌های دندان‌پزشکی است که در دنیا مورد توجه قرار گرفته است، افزود: در حال حاضر وضعیت مطلوبی در این خصوص در استان وجود ندارد و این شاخص در استان در مورد کودکان زیر ۱۲ سال حدود 3.3 است در حالی که در کشورهای صنعتی و پیشرفته حدود یک است.

وی ادامه داد: هنوز آمار دقیقی در خصوص این شاخص در استان وجود ندارد این در حالی است که تعداد دندان‌های پوسیده یا پر شده متاسفانه با افزایش سن افزایش می‌یابد به طوری که به صورت متوسط در سن ۴۵ سالگی یک فرد دارای ۱۲ دندان پوسیده یا ترمیم شده است.

دکتر هاشم‌زاده تصریح کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که سلامت دهان و دندان مردم هم‌پای موضوع درمان آنان ارتقاء یابد.

وی، با اشاره به اجرای برنامه تحول نظام سلامت این برنامه را تحول در موضوع درمان مردم دانست و گفت: حدود ۹۰ درصد پرداخت در ارتباط با مسائل دندان‌پزشکی از جیب مردم است که باعث مشکلاتی برای آنان در خصوص درمان و بهداشت دهان و دندان گردیده است.

به گفته وی، برنامه‌ریزی در خصوص درمان و بهداشت دهان و دندان مردم جامعه نیاز به اعتبار بسیار بالایی دارد که تامین آن مشکل است.

وی با اشاره به نقش آموزش و پیشگیری در بهداشت دهان و دندان گفت: باید این امر از طفولیت نهادینه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: یکی از نکاتی که دارای اهمیت است موضوع کار تیمی در دندان‌پزشکی است که فقدان این موضوع در درمان و بهداشت دهان و دندان مشهود است.

دکتر هاشم‌زاده همچنین یکی از مشکلات ارائه خدمات دندان‌پزشکی در مناطق محروم را فقدان بهداشت کار دهان و دندان دانست و گفت: باید وزارت بهداشت در این خصوص تمهیداتی را بیندیشد.

وی، با اشاره به اخذ مجوز راه اندازی و آغاز فعالیت دانشکده دندان‌پزشکی گفت: در حال حاضر در اولین دوره از پذیرش دانشجو در دانشکده دندان‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان حدود ۲۰ دانشجو پذیرفته شده‌اند.

دکتر هاشم‌زاده در پایان، خواستار مشارکت دندان‌پزشکان و انجمن دندان‌پزشکان استان در حل مشکلات بهداشت دهان و دندان مردم شد افزود: امیدواریم بتوان هر روز در ارتقای سلامت و بهداشت دهان و دندان موفق‌تر عمل نمائیم.

 


منبع : دانشکده دندانپزشکی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.