پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
پنج شنبه ٣٠ فروردین ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۹ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۵۱۶ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۸۹۰۴۱ مورد

شنبه ٤ اردیبهشت ١٣٩٥ ساعت ١٢:٤٥ ب.ظ   ( بازدید : 1956 نفر )

همزمان با فرارسیدن هفته ملی سلامت با شعار« غلبه بر دیابت » برنامه های زیر در مدارس شهرستان فاروج اجرا گردید :

 1-به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت : درابتدای برنامه های هفته  نواختن زنگ سلامت در مدرسه متوسطه نمونه دخترانه شهید فراهی در روز اول هفته سلامت  که در این مراسم آقای دکتر صادقیان با ابراز رضایت مندی از مشارکت نوجوانان دانش آموز در انتقال مفاهیم بهداشتی به خانواده ها و جامعه در قالب مروجین سلامت و سفیران سلامت نکاتی در خصوص بیماری دیابت و اهمیت پیشگیری از آن را بیان نمودن

2- برگزاری صبحانه سالم در هنرستان فنی شهید دکتر شهریاری .طی این برنامه که در روز 4 اردیبهشت برگزار شد مدیران و کارشناسان مرتبط دو اداره مرکز بهداشت و آموزش و پرورش نیز در کنار دانش آموزان حضور داشتند. پس از صرف صبحانه در جمع با نشاط دانش آموزان پسر متوسطه ، آقای دکتر صادقیان سرپرست مرکز بهداشت شهرستان دانش آموزان و سفیران سلامت را همکاران مجازی شبکه بهداشت و درمان دانسته و وظیفه خطیر آنان را علاوه بر خودمراقبتی ، ترویج فرهنگ سلامت و تغذیه سالم در خانواده ها برشمردند. در ادامه آقای شریعتی میریت آموزش و پرورش نیز مطالعه و  دقت در احکام و احادیث اسلامی را به عنوان منبع مععتبر و کاملی از نکات حفظ سلامتی به دانش آموزان عزیز توصیه نمودند. در حاشیه این برنامه حاضرین از نمایشگاه آموزشی تغذیه سالم مدرسه نیز بازدید به عمل آوردند.

3-همایش علمی غلبه بر بیماری دیابت در اولین روز هفته سلامت در محل سالن شهدا توسط مرکز بهداشت شهرستان برگزار گردید .در این همایش که با محوریت شعارروز جهانی بهداشت ( غلبه بر دیابت ) مباحث علمی مربوط به بیماری دیابت ، راههای پیشگیری از بیماری ، روش های درمان ،وروشهای غربالگری بیماری توسط متخصص محترم داخلی خانم دکتر فخرایی وجناب دکتر صادقیان به حاضرین ارائه گردید .

ودر ادامه امام جمعه محترم شهرستان نیز با خاطر نشان کردن اصول تغذیه اسلامی ورعایت بهداشت از دیدگاه قرآن وبر رعایت نکات بهداشتی وتلاش کلیه ارگانهای ذیربط در حفظ وارتقاءسلامت جامعه تاکید نمودند .

 

 

 

 

 

 

 


منبع : شبکه بهداشت و درمان فاروج چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.