پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ١ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۹ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۸۲۲ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۲۰۵۷ مورد

چهارشنبه ٥ خرداد ١٣٩٥ ساعت ١٠:٥٩ ق.ظ   ( بازدید : 918 نفر )

در مراسم تجلیل از تأثیرگذارترین فرد در حفظ قرآن مطرح شد؛
 
مسؤولان فرهنگی در توجه به قرآن کم گذاشته‌اند/ آماده برای مناظره‌ام
 
 
 
شهریار پرهیزکار از تأثیرگذارترین استادان قرآن در زمینه حفظ قرآن با ابراز نارضایتی از مسؤولان فرهنگی کشور، گفت: اگر امروز در این نقطه قرآنی در کشور ایستاده‌ایم و تلاش‌‌های قرآنی و برپایی مسابقات و محافل قرآنی را شاهدیم، همه به دلیل حمایت‌های عاشقانه رهبر معظم انقلاب است.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت، مراسم تجلیل از شهریار پرهیزکار، قاری، حافظ کل قرآن کریم و داور بین‌المللی قرآن و پدر وی برگزار شد. این مراسم با حضور حجج اسلام علی محمدی، نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف، سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی اوقاف، عبدالرسول عبایی، رئیس هیئت داوران، سمیح احمد خالد العثامنه نماینده داوران خارجی در حاشیه سی‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد.

 

در این مراسم از شهریار پرهیزکار، تأثیرگذارترین فرد در زمینه حفظ قرآن کشور و علی آستارکی نگارنده کتاب زندگی و خاطرات شفاهی «شهریار» تجلیل شد

 

پیاده‌سازی ۱۰۰ ساعت گفت‌وگو

 

در ادامه این مراسم پرهیزکار ضمن تشکر از مسئولان اوقاف برای برپایی این مراسم تکریم و تجلیل و همچنین تشکر از «علی آستارکی» که حدود ۱۰۰ ساعت گفت‌وگو درباره مسائل زندگی وی انجام داده است تا کتاب «شهریار» تهیه شود، گفت: به نوبه خودم و به عنوان عضو قرآنی که بیش از ۴۰ سال در خدمت قرآن بوده‌ام از مسؤولان فرهنگی کشور راضی نیستم.

 

این حافظ کل قرآن اظهار داشت: هر فردی در جاهای مختلف کار فرهنگی و در رأس آن فعالیت قرآنی انجام می‌دهد، در طول سال‌های متمادی، نقشی اثرگذار در سطح جامعه خود برجای می‌گذارد، به گونه‌ای که شاید مسیر افراد را که بیراه رفته‌اند، تغییر می‌دهد و به مسیر اصلی قرآن برمی گرداند که من کوچک‌ترین آنها هستم.

 

از مسئولان فرهنگی راضی نیستم

 

وی تصریح کرد: این افراد از حاملان قرآن به حساب می‌آیند که براساس آیات و روایات آثار آن را در دنیا و آخرت خواهند دید. اما بسیاری از مسؤولان فرهنگی در زمینه توجه به امور قرآنی کم گذاشته‌اند و به وظیفه خود عمل نکرده‌اند و من از آنها راضی نیستم.

 

این قاری بین‌المللی کشورمان عنوان کرد: حتی حاضرم با آنها در این باره مناظره کنم و اگر روزی قدرتی داشته باشم از آنها این سؤال را خواهم پرسید و یقیناً آنها جوابی نخواهند داد.

 

پرهیزکار اضافه کرد: اگر امروز در این نقطه قرآنی در کشور ایستاده‌ایم و تلاش‌‌های قرآنی و برپایی مسابقات قرآن و محافل قرآنی را شاهد هستیم (هرچند این میزان برای جامعه اسلامی رضایت کننده نیست) اما مشمول حمایت‌های عاشقانه رهبر معظم انقلاب هستیم.

 

حمایت‌های بی‌دریغ رهبر انقلاب

 

وی تَأکید کرد: با توجه به اهتمام جدی ایشان به مسئله قرائت و حفظ قرآن، شاهد رسیدن به قله فعلی در فعالیت‌های قرآنی هستیم و افرادی که خواسته‌های ایشان را درباره موضوعات قرآنی اجابت کرده‌اند موجب شده است تا به نقطه فعلی از فعالیت‌های قرآنی برسند.

 

این حافظ کل قرآن کریم بیان کرد: حمایت‌های مقام معظم رهبری از فعالیت‌های قرآنی موجب شده است که این افراد صد چندان به احیای فرهنگ قرائت و حفظ قرآن در کشور بپردازند و اینها ماحصل تشویق‌های بی‌دریغ ایشان است که این امر را از سایر مسئولان ندیده‌ایم و یا کم بوده است.

 

بی توجهی به تکریم قرآنیان

 

وی با اشاره به اینکه برپایی چنین مراسم تکریم از چهره‌های قرآنی ماندگار و اثرگذار در مقایسه با سایر مراسم تجلیل‌ها کمتر است، اظهار کرد: کارنامه مسئولان فرهنگی کشور در این زمینه خوب نیست.

 

پرهیزکار ضمن تشکر از آغاز این حرکت مبارک توسط سازمان اوقاف، گفت: امیدوارم زمانی فرا برسد که از پربیننده‌ترین ساعات پخش صدا و سیما و پربیننده‌ترین شبکه‌های صدا و سیما، خودم بتوانم با برخی از مسئولان فرهنگی کشور هرچند اندک حرف بزنم و دقایقی آنچه که طی این سال‌های طولانی در ذهنم بوده است، مطرح کنم تا ببینم جوابی دارند یا خیر؟

 

وی تصریح کرد: ان‌شاءالله اینگونه برپایی مراسم تجلیل و تکریم تسری پیدا کند و در آینده نزدیک شاهد برپایی بیشتر مراسم تجلیل از قهرمانان قرآنی کشورمان باشیم.

منبع : مدیریت فرهنگی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.