پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
پنج شنبه ٦ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۹ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۸۷۴ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۰۸۲۳ مورد

دوشنبه ٤ مرداد ١٣٩٥ ساعت ١٣:٣١ ب.ظ   ( بازدید : 761 نفر )

در استان تاکنون 290 بیمار مبتلا به ام اس شناسایی شده است.

به گزارش « وب دا » کارشناس بیماران خاص معاونت درمان دانشگاه بیان کرد : شمار افراد مبتلا به بیماری ام اس در کشور رو به افزایش است که سرعت در تشخیص و شناخت این بیماری از دلایل افزایش این تعداد است.

« مهری فرشاد » در خصوص علائم این بیماری گفت :بيماري ام.اس با علائم مختلفي بروز مي كند كه در مراحل اوليه، اين علائم شامل ضعف موضعی، کرختی ، گزگز یا عدم تعادل یک اندام، کاهش یا تاری دید ناگهانی در یک چشم، دوبینی، عدم تعادل و... هستند و اين علائم بعد از چند روز يا چند هفته از بين مي‌روند.

این کارشناس افزود : با توجه به مشترک بودن بسیاری از علائم ابتلا به ‌ام اس با ديگر بیماری‌ها، نمي توان به محض رويت يكي از علائم مذكور آن را نشانه ابتلا به بيماري ام اس دانست بلكه اين نشانه ها زماني مفهوم امكان ابتلا به اين بيماري را دارند كه استمرار داشته و بيش از 24 ساعت باقي بمانند.

« فرشاد » با بیان اینکه اختلالات تغذیه ای بخصوص کمبود برخی ویتامین ها می تواند عامل اصلی ابتلا به این بیماری باشد افزود : مراجعه سریع‌تر به پزشک و تشخیص زودهنگام و مصرف داروهای موجود براي اين بيماري مي تواند مانع از عود و شدت گرفتن حملات بعدي ام اس شود .


منبع : معاونت درمان دانشگاه چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.