پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
سه شنبه ٤ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۳۴ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۱۵۸ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۶۸۱۵ مورد


رئیس همایش کشوری مدیریت عملکرد سلامت در حوزه پدافند غیر عامل، پدافند غیر عامل را با حوزه سلامت بسیار مرتبط و ماهیت طرح تحول سلامت را پدافند غیر عاملی عنوان کرد.

به گزارش «وب دا» رئیس دانشگاه و رئیس همایش کشوری مدیریت عملکرد سلامت در حوزه پدافند غیر عامل در ابتدای آغاز بکار این همایش با اشاره به این که پدافند غیر عامل مجموعه اقداماتیست که با اجرای آن می توان در بحران ها از وارد شدن خسارت مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس و تلفات انسانی جلوگیری نمود ، اظهار داشت : بخش زیادی از پدافند غیر عامل با حوزه سلامت مرتبط است و بخش زیادی از ماهیت فعالیت های وزارت بهداشت نیز در حوزه پدافند غیر عامل است.

دکتر «ابراهیم گلمکانی» تصریح کرد : با توجه به اهمیت این موضوع در کشور که فرمایشات مقام معظم رهبری نیز که اهمیت آن را بیشتر مشخص کرد، به انسجام بیشتر در این حوزه نیازمندیم.

وی افزود : حوزه سلامت (آب، غذا، محیط زیست، دام، کشاورزی و ...) به شدت در معرض آسیب و خطر است و نیاز به همکاری بین بخشی با دیگر سازمان ها و همکاری درون بخشی در وزارت بهداشت به منظور انسجام هر چه بیشتر در حوزه پدافند غیر عامل از اهداف بر پایی این همایش بوده است.

به گفته وی گسترش و توسعه در حوزه فوریت های پزشکی در دو سال اخیر که زیر مجموعه پدافند غیر عامل محسوب می گردد بسیار قابل توجه است و از آنجایی که ماهیت طرح تحول سلامت ؛پدافند غیر عاملی می باشد، اقدامات بسیار ارزشمندی که در قالب این طرح به همت دولت تدبیر و امید و تلاش وزارت بهداشت اجرایی شد بسیار ارزنده است.

دکتر «گلمکانی» حذف حجم وسیعی از دریافتی های غیر متعارف جامعه پزشکی کشور را مرهون برنامه های ارزشمند طرح تحول سلامت عنوان کرد و پرداخت به موقع کارانه ها ، وجود پزشک در همه مراکز روستایی و کاهش پرداختی از جیب مردم و پیگیری درمان بسیاری از بیماری هایی که تا پیش از این مردم توان معالجه آن را نداشتند و ... را نیز از دیگر دستاوردهای ارزشمند طرح تحول عنوان نمود.

وی درهمین زمینه با تاکید بر این که «باید با عینک انصاف به طرح تحول و دریافتی جامعه پزشکی نگاه کنیم » و با اشاره به ابراز برخی نقطه نظرات غیر کارشناسی در مورد دریافتی پزشکان گفت : بهتر است حداقل 3 سال به عقب برگردیم؛فراموش نکرده ایم اگر 3 سال پیش یک عمل سزارین برای پزشک 80 هزار تومان درآمد داشت اما حداقل یک میلیون تومان نیز بصورت غیرمتعارف دریافت می کرد، حال آنکه اکنون برای همان خدمت پزشک کمتر از 300 هزار تومان دریافت می کند.

وی با تاکید بر این که انصاف نیست حقیقت را طور دیگری جلوه دهیم ، تصریح کرد: طرح تحول سلامت همه پرداخت ها را شفاف و قانونمند کرد .

وی افزود : در نگاه کلان ، دریافتی جامعه پزشکی نسبت به گذشته نه تنها افزایش نداشته بلکه کاهش نیز داشته چون وجوه غیر متعارف حذف شده است و به همین دلیل است که اگر نگاه صرف منفعت گرایانه داشته باشیم ، خیلی از پزشکان متخصص تمایل دارند به همان دریافتی های قبل برگردند .


منبع : مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.