پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۷۸ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۵۲۴ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۲۳۱۳ مورد

دوشنبه ١٧ آذر ١٣٩٩ ساعت ١٠:٤٦ ق.ظ   ( بازدید : 684 نفر )

هیجانات منفی را انکار و سرکوب نکنید.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، روانشناس بالینی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: اضطراب، ترس و نگرانی جزو هیجانات منفی محسوب می شود که هر فردی آنها را در زندگی خود تجربه می کند.

مهین حمیدی افزود: همان طور که ما هیجانات مثبت نظیر عشق و دوست داشتن را تجربه می کنیم و آنها را با آغوش باز می‌پذیریم باید پذیرای هیجانات منفی نیز باشیم که متاسفانه بیشتر افراد در این خصوص آموزش کافی ندیدند.
وی با بیان این که بسیاری از افرادهیجانات منفی را رد و انکار می‌کنند، اظهار داشت: همان گونه که با هیجانات مثبت برخورد می کنیم باید با غم، خشم و عصبانیت نیز با آگاهی به ذهن و پذیرش آن برخورد کنیم.
وی توضیح داد: اجتناب از اضطراب و ترس باعث می شود، تصویر ذهنی ما بزرگتر از واقعیت باشد، بنابراین بهتر است به جای اجتناب، پذیرش خود را نسبت به مسئله افزایش دهیم.
 وی خاطر نشان کرد:  بسیاری از افراد از صحبت کردن در مورد ترس ها و اضطراب خود هراس دارند و و در مورد آن با کسی صحبت نمی کنند، غافل از آن که بدانند صحبت کردن می تواند بسیار کمک کننده باشد.
حمیدی در خصوص بیماری کووید ۱۹ گفت: احساس ترس و اضطراب در مورد موارد جدید و ناشناخته نظیر ویروس کرونا طبیعی بوده و بهتر است این ترس را طبیعی تلقی کرده و احساس بی ارزشی نکنید، خودگویی داشته باشید و‌ تمرینات ریلکسیشن را انجام دهید ، در مورد احساسات درونی خود با کسی صحبت کنید و آنها را مورد توجه قرار دهید.
 وی با بیان اینکه ترس و اضطراب باعث ایجاد مداخلاتی در روان، جسم و ذهن فرد می‌شود، اظهار داشت: به دلیل آن که در خصوص بیماری کووید ۱۹ هنوز ابهامات زیادی وجود دارد، بیشتر افراد در این زمینه ترس دارند که می توان با  توصیه ها و رعایت پروتکل های بهداشتی، تغییر سبک زندگی، خواب کافی و‌ مناسب، ورزش، پذیرش، مصرف غذاهای سالم و ... در کاهش آن تاثیرگزار بود.


منبع : ت1-1444ن چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.