پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
چهارشنبه ٥ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۶ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۷۴ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۷۱۴۳ مورد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد:

احتمال وجود کرونای انگلیسی در میان بیماران خراسان شمالی
شنبه ٢١ فروردین ١٤٠٠ ساعت ١:٥٨ ق.ظ   ( بازدید : 685 نفر )

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با توجه به شیب تند شیوع بیماری کووید ۱۹، احتمال می رود که ویروس کرونای انگلیسی در این استان همانند سایر نقاط کشور وجود داشته باشد.

دکتر سید احمد هاشمی در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: طی امروز از همکارانم درخواست کرده ام که تعدادی از نمونه ها را دوباره بررسی کنند ولی مطمئنا در میان آن ها کرونای انگلیسی نیز وجود دارد چراکه طی یکی دو روز گذشته موارد مشکوک زیادی وجود داشته است.

وی در پاسخ به این سوال که قبل از سال گذشته امکان تشخیص کرونای انگلیسی در این استان وجود نداشته و آیا اکنون این امکان فراهم شده است، افزود: در گذشته تعدادی کیت اختصاص داده بودند که تعداد آن ها محدود بود اما کیت های جدید اختصاص یافته و طی یکی دو روز آینده اعلام می کنیم که موارد ابتلا به کرونای انگلیسی در این استان وجود داشته یا خیر.

هاشمی در ارتباط با تخت های اختصاص یافته بیمارستانی به بیماران مبتلا به کرونا نیز بیان کرد: عمل های جراحی های غیرضروری را در استان متوقف کرده ایم و بخش های غیرکرونایی بیمارستان امام حسن(ع) را به بیمارستان امام علی(ع) بجنورد متتقل کرده ایم.وی با اشاره به اینکه ۶۰۰ تخت بیمارستانی را به بیماران مبتلا به بیماری کووید ۱۹ اختصاص داده ایم، ادامه داد: فعلا ۲۶۷ تخت بیمارستانی اشغال شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: دو بخش مراقبت ویژه در بیمارستان امام حسن(ع) در بجنورد یک بخش در بیمارستان آیت الله رفسنجانی شیروان و یک بخش ویژه نیز در بیمارستان جاجرم برای بیماران مبتلا به کرونا در نظر گرفته شده است.

وی به نقاهتگاه ها نیز اشاره کرد و گفت: در طبقه هفتم بیمارستان امام حسن(ع) ۵۰ تخت به عنوان نقاهتگاه آماده کردیم اما استقبال چندانی همانند سایر کشور از آن نشد و تصور بر این است که مردم تمایل دارند تا دوره بیماری و بهبودی خود را در منزل با امکاناتی که فراهم کرده اند، بگذرانند.

دکتر افشین دلشاد معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه دمای هوا افزایش یافته و بهتر شده است، افراد در مکان هایی هستند در و پنجره ها را برای تهویه هوا باز بگذارند تا هوای آزاد در چرخش باشد.

وی افزود: از سوی دیگر عدم حضور در تجمات و استفاده از ماسک در حال حاضر تنها راه کنترل ویروس کرونا است.

https://www.isna.ir/news/1400012110725/


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.