پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ١ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۵ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۶۴ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۱۴۹۹ مورد

سه شنبه ٢٤ فروردین ١٤٠٠ ساعت ١٣:٢١ ب.ظ   ( بازدید : 298 نفر )

مدیر گروه سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی خراسان شمالی گفت: روزه داری، تمرینی برای مهارکردن تکانه‌های درونی خود است.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، زهرا یوسف نژاد اظهار کرد: روزه‌داری علاوه بر تمرین جسمی و سلامت جسمی به ایجاد روحیه سخت رویی، خودباوری، اعتماد به‌نفس، ارتقای خودمهار‌گری و احساس کفایت و شایستگی منجر می‌شود که تمام این موارد فرد را از لحاظ آرامش و سلامت روان ارتقا می‌دهد.
وی بیان کرد: تغییرات شیوه زندگی در ماه رمضان ممکن است رفتارهای مرتبط با خواب مانند مدت زمان خواب شبانه‌روزی، زمان خوابیدن و بیدار شدن و امواج مغزی را تحت تأثیر قرار دهد.
یوسف نژاد عنوان داشت: کسی که روزه می‌گیرد علاوه بر نزدیکی به خدا، تمرینی مبنی بر مهارکردن تکانه‌های درونی خود دارد و می‌تواند خود را کنترل کند همچنین روزه گرفتن، آستانه تحمل افراد را نیز بالا می برد و به نوعی تمرین صبر است.
وی یکی از راهکارهای مقابله با استرس را داشتن دین درونی و اعتقاد به خدا دانست و گفت: معنویت و دین داری تأثیر شگرف و معجزه‌آسایی بر سلامت روان انسان‌ها، خودکنترلی و بهبود ارتباطات اجتماعی دارد.
یوسف نژاد درخصوص خودکنترلی بیان کرد: انسانی که خودکنترلی بالایی دارد بیشتر می تواند از انجام اعمال آسیب زا و تفکر درباره این افکار جلوگیری کند.
وی خاطرنشان کرد: انسان روزه دار سعی می کند در خیابان و در ارتباطات اجتماعی خود از خشونت پرهیز کند و یا اعمال خلاف را انجام ندهد که این امر موجب کاهش تنش های موجود بین افراد جامعه می شود که تاثیرات غیرمستقیمی بر سلامت روان دارد.


منبع : ت1-2355م چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.