پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
پنج شنبه ٦ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۰ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۹۳۲ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۰۸۸۱ مورد

چهارشنبه ٨ اردیبهشت ١٤٠٠ ساعت ١٤:٢ ب.ظ   ( بازدید : 100 نفر )

مدیر نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو خراسان شمالی گفت: بیماران در ماه رمضان نباید بدون مشورت با داروساز یا پزشک معالج خود، اقدام به قطع دارو، تغییر یا کاهش دوز مصرفی و یا تغییر زمان مصرف کنند.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، دکتر مریم فلاح اظهار کرد: با فرا رسیدن ماه رمضان برای افرادی که به دلیل ابتلا به بیماری دارو مصرف می کنند، همیشه این سوال مطرح است که نحوه صحیح مصرف داروها در زمان روزه داری چگونه باید باشد و آیا قطع مصرف داروها و یا جابه‌جایی زمان مصرف داروها به زمان های قبل از سحر یا بعد از افطار کار درستی است یا خیر.
وی بیان کرد: در بارداری، شیردهی و برخی از بیماری‌ها مانند دیابت، فشار خون، روده تحریک پذیر، یبوست، زخم های گوارشی (معده و دوازدهه)، اختلالات کلیوی، اختلالات غدد تیروئید، بیماری های اعصاب و روان، قلبی عروقی و تنفسی، فرد باید پیش از اقدام به روزه‌داری، با پزشک معالج خود در خصوص اقدام به روزه داری مشورت کند.
دکتر فلاح با تاکید بر این که بیماران نباید بدون مشورت با داروساز یا پزشک معالج خود، اقدام به قطع دارو، تغییر یا کاهش دوز مصرفی و یا تغییر زمان مصرف کنند، افزود: رعایت نکردن این اصول می‌تواند منجر به عدم اثربخشی دارو، عدم دستیابی به اثرات درمانی، بروز اثرات جانبی و تشدید بیماری شود.


منبع : ت1-2355م چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.