پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
پنج شنبه ١٦ اردیبهشت ١٤٠٠ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۳ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۱۵ مورد

تعداد بازدید های کل : ۱۹۹۷۷۶۱ مورد

شنبه ١١ اردیبهشت ١٤٠٠ ساعت ١٤:١٦ ب.ظ   ( بازدید : 11 نفر )

مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: بهترین زمان برای انجام تمرینات ورزشی در ماه رمضان، یک تا سه ساعت پس از افطار است.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، ایرج بیگلری با اشاره به این که در ماه رمضان روزه‌داری مانع ورزش کردن نمی‌شود، گفت: زمانی که بیشترین میزان انرژی را دارید برای انجام تمرینات انتخاب کنید، منتها به یاد داشته باشید بلافاصله پس از خوردن غذا نباید تمرین انجام داد.
وی بیان داشت: افراد عادی و بیماران که شدت تمرین‌هایشان سبک است، تمرینات خود را صبح انجام دهند.
بیگلری ادامه داد: افراد ورزشکار که تمرینات سنگین‌تری دارند بهتر است یک تا سه ساعت پس از افطار تمرین کنند.
وی بهترین زمان انجام تمرینات را یک تا سه ساعت پس از افطار دانست و گفت: در صورتی که مجبور به فعالیت قبل از افطار بودید، باید تمرین با افطار حداقل یک تا دو ساعت فاصله داشته باشد.
بیگلری بیان داشت: برای جلوگیری از کاهش فشار خون، سرگیجه، سردرد و تهوع که در شرایط بی‌غذایی پس از تمرین به وجود می‌آید، فعالیت با شدت سبک و متوسط انجام دهید و برای انجام مسابقات در ماه رمضان با متخصص تغذیه مشورت کنید.
وی ورزش هوازی را برای روزه دار مناسب خواند و افزود: بهترین ورزش در طول ماه رمضان، شنا، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و ورزش‌‌های هوازی است که باعث تسریع گردش خون می‌شود و در نتیجه خون و اکسیژن بیشتری به مغز می‌رسد و شادابی و نشاط را در پی دارد.
بیگلری خاطرنشان کرد: بیماران در مشورت با فیزیوتراپیست علاوه بر تمریناتی که به آنها توصیه شده است می‌توانند هر یک از ورزش‌های فوق را انجام دهند و در برطرف شدن دردها و حتی حفظ سلامت خود در ماه مبارک رمضان بکوشند.


منبع : ت1-2355م چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.