پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
پنج شنبه ٦ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۴ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۶۷ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۹۲۱۶ مورد

شنبه ١١ اردیبهشت ١٤٠٠ ساعت ١٤:١٩ ب.ظ   ( بازدید : 144 نفر )

مدیرگروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: قدرت سیستم ایمنی و مقاومت در برابر بیماری ها با افزایش سن و سالمندی کاهش می‌یابد بنابراین سالمندان اگر روزه مي گيرند بايد بيش از پیش مراقبت سلامت خود باشند.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، نسرین علیزاده افزود: کم آبی و كاهش قند خون ممكن است موجب سرگيجه، از حال رفتن و سقوط شود که براي سالمندان خطر آفرين است علاوه بر آن کم آبی بدن، خشکی دهان و گلو زمینه را برای ابتلا به بیماری کووید 19 فراهم می کند بنابر این باید به توصیه های مربوط به پیشگیری از افت قند خون و کاهش مایعات بدن بیشتر توجه شود.
وی با اشاره به این که سالمندان عموما از مشكلات دهان و دندان رنج مي برند، گفت: مصرف ميوه رنده شده، لبنيات خصوصا شير كم چرب، استفاده از انواع سوپ ها و آش ها در افطار و سحر و نوشيدن آب و چاي كمرنگ در فاصله افطار تا سحر براي آنان مفيد و مورد تاکید است و مي تواند تعادل آب و مواد معدني را نیز برقرار كند.
علیزاده عنوان کرد: سالمندان دارای بیماری های زمینه ای مانند فشارخون بالا، بیماری قلبی – عروقی، سرطان ها و دیابت بیش از دیگران در معرض ابتلای به بیماری کووید- 19 هستند، بنابراین برای روزه گرفتن حتما به پزشک مراجعه کرده و به توصیه های پزشک عمل کنند.


منبع : ت1-2355م چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.