پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
سه شنبه ٤ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۳۲ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۳۶۷ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۶۰۲۴ مورد

یكشنبه ١٢ اردیبهشت ١٤٠٠ ساعت ١٤:٤ ب.ظ   ( بازدید : 239 نفر )

مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: طی سال 1399 در راستای اجرای طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» 70 هزار و 559 سفیر سلامت در سطح استان به صورت تلفنی، چهره به چهره و مجازی آموزش دیده اند.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، زهرا حسینی خبوشان با اعلام این خبر گفت: این افراد به عنوان منتخب از هر خانواده، آموزش ها را انتقال می دهند.
وی هدف از اجرای طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» را گسترش مشارکت آگاهانه مردم در عرصه تامین، حفظ و ارتقای سلامت در تمامی خانوارهای کشور عنوان کرد و افزود: آموزش و توانمندی سفیران سلامت خانواده، توسط تیم سلامت در واحدهای ارائه خدمات سلامت انجام می شود و آموزش های ارائه شده به سفیران سلامت در حیطه های ارتقای سلامت و پیشگیری، درمان های اولیه و توانبخشی است.
حسینی خبوشان با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی بیان داشت: 815  سفیر سلامت در این طرح شناسایی و ثبت نام شدند و  548 سفیر سلامت نیز در اجرای این طرح همکاری کردند.
وی خاطرنشان کرد: در اجرای طرح هر خانه یک پایگاه سلامت همچنین 378 نفر از کارکنان ستادی، ۳۶۵ مراقب سلامت و  ۴۶۹ بهورز و  2 هزار و 436 رابط بهداشتی در سطح استان آموزش دیده اند.
حسینی خبوشان با بیان این که به تمامی سفیران سلامت در زمینه بیماری کرونا آموزش های لازم ارائه شده است، افزود: طی سال گذشته به 8 هزارو 823 نفر از کارکنان ادارات و 692 هزار 738 نفر از عموم مردم طی دو مرحله درخصوص بیماری کرونا آموزش های لازم ارائه شده است.
وی یادآور شد: چاپ وتوزیع منابع آموزشی مختلف، آموزش و توجیه کارشناسان آموزش سلامت در زمینه برنامه‌های آموزش سلامت، اجرای برنامه خود مراقبتی سازمانی و اجتماعی در سطح استان، اجرای طرح مداخله ای پیشگیری از بیماری کرونا درمناطق روستایی و حاشیه شهرها و اجرای طرح بررسی میزان آگاهی و عملکرد جمعیت تحت پوشش استان در زمینه بیماری کرونا از دیگر اقدامات انجام شده گروه آموزش سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه در سال 1399 است.


منبع : ت1-2355م چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.