پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ١ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۳۹ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۲۰۷ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۲۴۴۲ مورد

چهارشنبه ٢٢ اردیبهشت ١٤٠٠ ساعت ١٤:١١ ب.ظ   ( بازدید : 700 نفر )

مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در فتوای مقام معظم رهبری آمده که بنا به احتیاط واجب، نماز عید فطر را به جماعت نخوانید.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، حجت الاسلام مرتضی رستگار، پیشاپیش عید سعید فطر را به روزه داران و مقام معظم رهبری تبریک گفت و افزود: خداوند متعال، ماه مبارک رمضان را میدان مسابقه برای بندگان خود قرار داده تا با عبادت و اطاعت برای رسیدن به رضوان و خشنودی خداوند از همدیگر پیشی بگیرند.
وی بیان کرد: در فضیلت عید فطر همین بس که در نقلی از پیامبر اکرم (ص)، شب عید فطر را لیله الجوائز نامیدند یعنی شبی که خداوند بدون حساب و کتاب، جوائز بندگان خود را خواهد پرداخت.
حجت الاسلام رستگار ادامه داد: در حدیث قدسی نیز آمده که خداوند متعال خطاب به ملائکه می فرماید؛ شما را شاهد می گیریم اگر کسی این ماه (ماه رمضان) را به عبادت و اطاعت بگذراند، پاداش روزه و نماز او خشنودی خداوند و آمرزش است همچنین در این حدیث آمده که خداوند به بندگانش می فرماید؛ هر چه می خواهید بخواهید و هر چه که فکر می کنید در این دنیا و آخرت به صلاح شما است، بخواهید و من بدون حساب پرداخت خواهم کرد.
وی با اشاره به نماز های عید فطر و قربان گفت: این دو نماز در زمان حضور امام معصوم (ع) جزو نمازهای واجب خواهد بود ولی در حال حاضر که زمان غیبت است، مستحب بوده و حتی فتوای مقام معظم رهبری این است که بنا بر احتیاط واجب، نماز عید فطر و قربان را در زمان غیبت با جماعت نخوانند، ولی به قصد رجا به جماعت خواندن، مانع ندارد.
حجت الاسلام رستگار با بیان این که به تازگی از وضعیت قرمز کرونا عبور کرده ایم، افزود: طبق اعلام ستاد نماز جمعه سراسر کشور، نماز عید فطر برگزار می شود ولی نمازگذاران بدانند که این نماز مستحب بوده و بنا به احتیاط واجب می توانند به صورت فردی بخوانند.
وی توصیه کرد: نماز عید فطر، بعد از طلوع آفتاب و قبل از اذان ظهر اقامه می شود و در شرایط حال حاضر توصیه به جماعت نداریم ولی اگر فردی احکام و آداب نماز را نمی داند با رعایت پروتکل های بهداشتی و همراه داشتن مهر و سجاده شخصی در جماعت حضور پیدا کرده و در فضای باز نماز را اقامه کنند.
حجت الاسلام رستگار خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی حق الناس است بنابراین مراقب باشید برای یک عمل مستحبی، حق الناسی ضایع نشود.


منبع : ت1-2355م چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.