پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
پنج شنبه ٦ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۵۱ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۸۵۴ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۹۸۰۳ مورد

دوشنبه ٢٤ آبان ١٤٠٠ ساعت ٨:٢٤ ق.ظ   ( بازدید : 373 نفر )

مدیر نظارت بر موادغذایی، آشامیدنی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: تزریق ژل ، بوتاکس و لیزر در آرایشگاه‌های ممنوع است و هیچ یک از آریشگران مجوز ارائه این خدمات را ندارند.

به گزارش پایگاه خبری وبدا، دکتر حسن براتی زاده افزود: گزارش هایی مبنی بر فعالیت‌های زیبایی مانند لیزر، تزریق ژل و بوتاکس  در آرایشگاه ها رسیده است  که کاملا غیر قانونی و تخلف محسوب می شود.  
وی تصریح کرد: متاسفانه در برخی از آرایشگاه های شهر تعدادی از آرایشگران با هزینه  کمتری از کیلینک های پوست و زیبایی که مجوز فعالیت دارند، مشتریان را جذب می کنند که متاسفانه عوارض جبران ناپذیری برای استفاده کننده  گان از مراکز بدون مجوز  در پی دارد.   
وی از بانوان خواست تحت هیچ شرایطی برای تزریق ژل و... به آرایشگاه ها  مراجعه  نکنند ، زیر این افراد  بدون داشتن مجوز فعالیت می کنند.
وی با اشاره به این که بانوان نباید تحت هیچ شرایطی بوتاکس را در آرایشگاه ها انجام  دهند، اظهار کرد: در بوتاکس محل تزریق بسیار اهمیت دارد و چنانچه به اشتباه در نقطه‌ای نامناسب تزریق شود، ممکن است عضلاتی که برای امور روزانه صورت باید فعال باشند، فلج شوند.
وی با اشاره به عوارض هولناک تزریق ژل و بوتاکس در آرایشگاه ها ادامه داد:  متاسفانه برخی ها ارایشگران برای دریافت سود بیشتری بدون مجوز اقداماتی چون لیزر پوست، میکرونیدلینگ، تزریق ژل، بوتاکس و سوراخ کردن گوش را انجام می دهند که سلامت فرد را تهدید می کند.
وی تاکید کرد: انجام این امور زیبایی در آرایشگاه‌ها می‌تواند عوارض جبران ناپذیری داشته باشد  
 وی بیان کرد: برخی افراد فکر می‌کنند یک تکنسین ساده هم می‌تواند با دستگاه‌های لیرز کار کند اما این در حالی است  که تنها پزشک از عوارض انواع دستگاه‌ها بر پوست اطلاع دارد و در مواردی بر اثر استفاده نادرست از لیزرهای پوستی فرد دچار سوختگی می شود.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.