پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
دوشنبه ١٠ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۰۱ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۰۳۸۲ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۲۹۱۲۱ مورد

سه شنبه ٢٥ آبان ١٤٠٠ ساعت ١٣:٠ ب.ظ   ( بازدید : 195 نفر )

مسئول واحد نظارت و پایش فراورده های سلامت محور دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اشتباهات رایج بیماران در مصرف انتی بیوتیک ها گفت: درخواست و اصرار به تجویز آنتی بیوتیک از پزشک، زمانی که نیازی به مصرف آن نیست ، اشتباه است.

به گزارش  پایگاه خبری وبدا، دکتر « فخر زارعی» افزود:  برخی از بیماران مصرف آنتی بیوتیک را طبق دستور پزشک  مصرف نمی کنند و قبل از پایان دوره درمان مصرف آنتی بیوتیک را  قطع می کنند  که این اقدام به ضرر بیمار است.
وی تصریح کرد: متاسفانه برخی از بیماران آنتی بیوتیک هایی باقی مانده از دوره قبل بیماری را در خانه نگهداری و خودسرانه  آن را مصرف می کنند  که این  کار بیشتر به سلامت فرد آسیب می زند تا بهبودی آن.
وی  از بیماران  خواست آنتی بیوتیک ها را حتما با  تجویز پزشک مصرف کنند، زیرا ممکن است به مصرف آنتی بیوتیک نیازی نداشته باشند و یا آنتی بیوتیکی که دارند برای بیماری جدید مناسب نباشد .
وی اضافه کرد: مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها در زمانی که به اندازه  کافی برای  از بین بردن باکتری ها نباشد  سبب مقاومت باکتری ها به انتی بیوتیک ها می شود.
وی تاکید  کرد: انتظار نداشته باشید که هر زمانی که بیمار شدید  باید انتی بیوتیک مصرف کنید در واقع آنتی بیوتیک ها در درمان عفونت های باکتریال به کار می روند و روی ویروس ها موثر نیستند.
وی اضافه کرد: تشخیص عامل بروز بیماری و نیاز به مصرف آنتی بیوتیک برعهده پزشک است ، در عفونت های باکتریال که ممکن است  علائم مشابه  عفونت های ویروسی داشته باشند باید با تجویز پزشک انتی بیوتیک مصرف شود.
وی ادامه داد: اگر پزشک عفونت شما را ویروسی تشخیص داد او را تحت فشار نگذارید .
وی از شهروندان  خواست در صورت داشتن هرگونه سوال در خصوص نحوه مصرف ،عوارض، تداخلات دارویی با شماره تلفن ۱۹۰ مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم تماس بگیرند.


منبع : 0094 ع چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.