پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
سه شنبه ٤ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۵ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۸۶۹ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۶۵۲۶ مورد

سه شنبه ٢ آذر ١٤٠٠ ساعت ٨:٣٩ ق.ظ   ( بازدید : 503 نفر )

سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در مراسم گرامیداشت هفته بسیج با اشاره به این که  بسیج شجره طیبه و عزت و اقتدار انقلاب اسلامی است، گفت:
امام امت (ره) با استفاده از تعبیر قرآنی کلمه شجره طیبه را برای بسیج به کار بردند که «شجره طیبه» برگرفته از آیات ۲۴ و ۲۵ سوره ابراهیم است که می‌توان با فهم این آیه و نکات مطرح در آن ویژگی‌ها و مؤلفه‌های اساسی و کلان بسیج و بسیجی را استخراج کرد. 
حجت الاسلام فرزانه با اشاره به آیه مبارکه«أَلَمْ تَرَ كَيْفَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا كَلِمَةً طَيِّبَةً كَشَجَرَةٍ طَيِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِي السَّمَاءِ، تُؤْتِي أُكُلَهَا كُلَّ حِينٍ بِإِذْنِ رَبِّهَا ۗ وَيَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثَالَ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَتَذَكَّرُونَ» افزود: بسیج نیرویی زنده و پویاست که هیچگاه ایستایی و رکود ندارد و در حال حرکت و سازنده دیگران است.
وی اضافه کرد: بسیج براساس پاکی و طهارت بنا شده که برگرفته از تقوای فردی و جمعی بسیج است.
وی بیان کرد: بسیج دارای تشکیلات و نظام حساب شده است و باید بنای آن بر کار تشکیلاتی و کادر سازی باشد.
وی ادامه داد: به دلیل اینکه بسیج برمبنای پاکیزگی و تقوا بنا شده لذا دارای ریشه‌ استوار و مقاومی است که بحران‌ها، هجمه‌ها و شبهه‌افکنی‌های خارجی و داخلی نمی‌تواند ان را از بین برده یا تضعیف کند.
وی اظهار کرد: اقدامات بسیج خودسرانه، بی‌حساب و احساسی نیست بلکه برگرفته از روحیه تقوا و تبعیت از پروردگار است (باذن ربها).
وی در ادامه یاد و خاطره همه شهدای بسیجی ، امام شهدا و شهدای حوزه سلامت و سردار دلها شهید قاسم سلیمانی را گرامی دانست و ادامه داد: وجود سردار قاسم سلیمانی  وقتی که در قید حیات بودند برای کشور ما مایه برکت و شهادت و رفتنش برای ما مایه حرکت شد.
وی ادامه داد: انسان های بزرگ بودنشان نعمتی است و رفتنشان  هم حرکت و موجی را ایجاد می کند که این موضوع را همه ما در شهادت سردار سلیمانی مشاهده کردیم.


منبع : 0094 ع چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.