پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ٨ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۳۸ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۹۱۸ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۵۹۴۰ مورد

چهارشنبه ٣ آذر ١٤٠٠ ساعت ٧:٤ ق.ظ   ( بازدید : 102 نفر )

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در بازدید از معاونت ستادی تحقیقات و فناوری این دانشگاه گفت: ورود فناوری و نوآوری به دانشگاه های علوم پزشکی با افزایش مهارت ها جهش خوبی در کشور ایجاد می کند.

 

به گزارش پایگاه خبری وبدا، دکتر «سیدجواد پور نقی» افزود: طبق آسیب شناسایی های انجام شده، فعالیت در همه حوزه های دانشگاه های علوم پزشکی متعادل نبوده بدین جهت باید فعالیت ها و خدمات متناسب با نیاز جامعه متوازن شود. 

وی با بیان این که از دو دهه پیش این امر آسیب شناسی شده است، اضافه کرد:از همان زمان نیز گام های موثری برای بهبود وضعیت برداشته شده تا دانشگاه های نسل سه و چهار در کشور ایجاد شوند

وی با اشاره به این که دانشگاه های علوم پزشکی در خدمات رسانی بسیار خوب عمل کرده ادامه داد: حتی ادغام آموزش، بهداشت، درمان و پژوهش و ارائه خدمات پیشگیرانه و درمانی به بیماران موجب جلب رضایت عمومی از این نهاد شده است. 

وی با اشاره به این که ممکن است هنوز در حوزه فن آوری و نوآوری وابستگی هایی داشته باشیم، اضافه کرد: در واقع فن آوری ترکیب موزونی از دانش، مهارت و خدمات ما است و اگر بتوانیم این موارد را به یک خدمت برتر و محصول برتری تبدیل کنیم این بدان معنا است که حوزه فناوری ما رشد کرده است.

وی با بیان این که فناوری مشتمل بر سخت افزار و نرم افزار است، ابراز کرد: درحوزه نرم افزار هم می توانیم محصولات منحصر به فرد و مورد نیاز کشور را، تولید کنیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود، تاکید کرد: از طریق تولیدات کاربردی نرم افزاری با هزینه کم می توانیم ایده های پر ثمری را به نتیجه برسانیم.

وی با اشاره به این که این نوع اقدامات هزینه زیادی ندارد و در واقع دانش و مهارت ما تبدیل به ایده شده است، اضافه کرد: در حوزه آی تی از کشورهای با رشد قابل قبول هستیم که این نشان از تلاش های انجام شده متخصصان ما است.

وی ادامه داد: انجام اقدامات فناورانه و تولید محصولات نو، منافاتی با تخصص دانشگاهی ندارد و پزشک های فارغ التحصیل نیز می توانند ایده های خلاقانه ارائه دهند. 

وی با تاکید بر این که ثبت ضرب الاجلی شرکت های دانش بنیان خوب نیست، ادامه داد: مقالات نیز نباید در حد طرح و ایده باقی بمانند.

وی ابراز کرد: دانشگاه علوم پزشکی ما با امکانات حداقلی موجود هم توانمند است و باید به دنبال افزایش بهره وری باشد. 

وی تصریح کرد: باید با رسیدن به ثروت، توانایی حمایت از پژوهش هایمان را کسب کنیم و برای جامعه نیز مفید باشیم. 

وی با اشاره به این که طبق ارزیابی های انجام شده، نیازمند آسیب شناسی در حوزه پژوهش هستیم، ادامه داد: باید به دنبال دلایل فاصله گرفتن از شاخص ها باشیم و مسیر درست را شناسایی کنیم.

به گزارش خبرنگار ما سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان با کارکنان معاونت ستادی پژوهش دانشگاه نیز دیدار کرد.


منبع : 0094 ع چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.