پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ١ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۸ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۰۲۷ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۲۲۶۲ مورد


مدیر گروه سلامت روان اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به این که چگونه باید گفت وگو کنیم، اظهار کرد: یکـی از بهتریـن راهکارهـای استحکام بخشـیدن بـه کانـون خانـواده افزایـش مهـارت شـنیدن و گفت وگواسـت.

به گزارش پایگاه خبری وبدا، « زهرا یوسف نژاد» گوش کردن، ابراز وجود و بیان را از  مهارت های پایۀ ارتباطی  یاد کرد و افزود: گوش کـردن هـم یـک وظیفـه هـم یـک تعـارف خوشـایند اسـت در واقع ایـن یـک وظیفـه اسـت کـه بفهمیـم افـراد خانواده چه احساسـی دارنـد و جهان اطرافشـان را چگونه می بینند.
وی تصریح کرد:  شـما باید پیش داوری هـا، باورهـا، علایـق شـخصی و دل نگرانی های خـود را کنار بگذارید تـا بتوانید به قلمـرو پنهـان پشـت آیینۀ چشـم های مخاطـب قدم بگذاریـد. 
وی ادامه داد: درعین حـال، گوش کـردن یـک تعارف خوشـایند هم اسـت، چراکه بـه طرف مقابل می گویـد: مـن بـه آنچـه بـر تـو می گـذرد عاقه منـد هسـتم.
وی با اشاره به این که تنها سـاکت بودن هنگامـی کـه دیگـری صحبـت می کنـد بـه معنـای گوش کـردن واقعی نیسـت، اضافه کرد:   هنگامی می توان گفت واقعا  بـه حرف هـای کسـی گـوش داده ایـد کـه بـرای درک شـخص  دیگر تـلاش می کنیـد، حتـی باوجـود اینکـه نمی توانیـد بـه او کمکـی بکنیـد.
وی بیان کرد: زمانـی کـه از مصاحبـت بـا کسـی لـذت می بریـد یـا می خواهیـد چیـزی بیاموزیـد، طبیعتـا گـوش فرامی دهیـد و هنگامـی کـه می خواهیـد به کسـی کمـک کنید تـا احساسـاتش را بیان کنـد، بـا گوش کـردن ایـن کار را می کنید در مجموع شرط اصلی گوش کردن واقعی تمایل و خواست راستین برای این کار است.
وی ادامه داد: بیان احساسـات مشـکل ترین بخش در گفت وگو یا ارتباط اسـت و بخش عمده ای از آن چیزی اسـت که شـما را از دیگران متمایز و منحصربه فرد می کند. 
وی با اشاره به این که احساسـات درمیان گذاشته شـده سـنگ بنـای اصلـی صمیمیت هسـتند، اظهار کرد: وقتی بگذاریـد دیگران بداننـد که چه چیزی شـما را خشـمگین، بیـم زده یـا خوش حـال می کند دو اتفـاق می افتد: آن ها به شـما احسـاس علاقه می کننـد، می تواننـد شـما را بفهمند و همچنین بهتر می توانند رفتارشـان را برای پاسـخ گویی بـه نیازهای شـما تعدیل کنند
وی تاکید  کرد:  نیاز هـای شـما را هیچ کـس جـز خودتـان نمی دانـد و شـما بهتریـن متخصص و مقام مسـئول خودتـان هسـتید. نیاز هـا مفهـوم منفی ندارنـد. بیان نیـاز تنها اظهاراتی سـاده دربـارۀ چیزی اسـت که کمـک یـا خوش حالتـان می کند.


منبع : 0094 ع چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.