پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
یكشنبه ٩ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۱۰ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۶۶۵ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۱۱۱۷۴ مورد

دوشنبه ٨ آذر ١٤٠٠ ساعت ١٣:٣١ ب.ظ   ( بازدید : 87 نفر )

مدیر داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: آنتی بیوتیک ها برخی از عفونت های دهان (مانند آبسه دندان) را که ناشی از باکتری است را درمان می کنند ودر برخی موارد آنتی بیوتیک قبل از اقدامات دندانپزشکی به عنوان یک اقدام احتیاطی برای جلوگیری از عفونت تجویز می شود که آن را پیشگیری از عفونت می نامند و فقط باید در صورت لزوم بر اساس دستورالعمل های بالینی پزشک مربوطه استفاده شود.

به گزارش پایگاه خبری وبدا، دکتر «فلاح» افزود: با دندانپزشک خود در مورد این که آیا نیاز به مصرف آنتی بیوتیک قبل از اقدامات دندانپزشکی دارید یا خیر، صحبت کنید و از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک درزمان درد  دندان پرهیز کنید.
 وی اضافه کرد: آنتی بیوتیک های خود را دقیقاً به همان صورت مصرف کنید که توسط دندانپزشک شما تجویز شده است و در صورت تجربه هر گونه عوارض جانبی یا عکس العمل های آلرژیک موضوع را با دندانپزشک خود مطرح کنید.
وی اضافه کرد: آنتی بیوتیک ها عفونت های دهان ناشی از ویروس ها، مانند تبخال و عفونت های قارچی را درمان نمی کنند و برای دندان درد یا دردهای دیگر ناشی از جراحت یا ضربه استفاده می شود، مگر این که آسیب اولیه منجر به عفونت باکتریایی شده باشد.
وی تاکید کرد: مسکن های ضد التهابی یا استامینوفن ممکن است برای کمک به کاهش درد دندان توصیه شود.


منبع : 0094 ع چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.