پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
یكشنبه ٩ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۱۸ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۵۷ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۱۰۶۶۶ مورد

چهارشنبه ١٠ آذر ١٤٠٠ ساعت ٨:٥٤ ق.ظ   ( بازدید : 176 نفر )

مقاومت در برابر داروهای آنتی بیوتیکی یعنی درمان نشدن بیماری های عفونی و باید آگاه باشیم که قربانی این حادثه، تمام رده های سنی در کل جهان خواهند بود.

به گزارش پایگاه خبری "وبدا" مدیر داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان این مطلب اظهارکرد: در واقع میکروب ها در برابر آنتی بیوتیک مقاوم می شوند،‌ نه انسان ها و حیوانات. دکتر «فلاح» تصریح کرد: هشدارها را جدی بگیرید زیرا میکروب ها مقاوم شده اند و در آینده ای نزدیک، درمان با آنتی بیوتیک دیگر اثربخش نخواهد بود.

وی ادامه داد: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های عفونی، باید بهداشت فردی و عمومی را رعایت کنیم. وی اضافه کرد: مقاومت در برابر داروهای آنتی میکروبیال یک تهدید بزرگ جهانی است. وی اظهارکرد: در بیماری های ویروسی مانند سرماخوردگی، آنفلوانزا و کرونا، آنتی بیوتیک ها نباید استفاده شوند، مگر آن که علاوه بر ویروس، باکتری هم به بدن بیمار حمله کرده باشد که تشخیص دقیق پزشک را می طلبد. وی اضافه کرد: مقاومت میکروبی به آنتی بیوتیک ها در میان انسان ها، حیوانات و محیط زیست قابل انتقال است.

دکتر «فلاح» تاکید کرد: همیشه قبل از دریافت آنتی بیوتیک با گروه پزشکی مشورت کنید. وی افزود: مصرف آنتی بیوتیک بدون تجویز پزشک منجر به بروز عوارض و همچنین مقاومت میکروبی خواهد شد.


منبع : 0094 ع چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.