پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
پنج شنبه ٣٠ فروردین ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۳۲ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۷۸۷ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۸۹۳۱۲ مورد

شنبه ٢٠ آذر ١٤٠٠ ساعت ١٣:٠ ب.ظ   ( بازدید : 127 نفر )

مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به این که پا یکی از اعضای بسیار مهم بدن است که به عنوان قلب دوم نیز نامیده می شود، گفت: راحتی کفش را قربانی مد و ظاهر شیک کفش های دیگر نکنید و کفشی را انتخاب کنید که پاهایتان از هر نظر در آن راحت باشد.

به گزارش پایگاه خبری وبدا، «ایرج بیگلری» افزود: انتخاب کفش راحت به منظور گشاد بودن آن نیست. زیرا کفش های گشاد آسیب هایی به پاها وارد می کنند.

وی با اشاره به این که اگر کفش شما تنگ یا گشاد باشد و به خوبی از پا حمایت نکند، فشار زیادی به پاشنه، قوزک و پنجه پا در اثر فعالیت های بدنی وارد می شود، ادامه داد: اگر این فشار به مدت طولانی به پا وارد شود ،تاثیر مخربی بر استایل حرکتی و راه رفتن دارد و سبب افزایش کمردرد، زانو درد و آسیب به ستون فقرات می شود.

وی با توجه به این که هر فرد به طور میانگین 8 هزار تا ۱۰ هزار قدم در طول روز برمی دارد، ادامه داد:یکی از مهم ترین عواملی که در داشتن پاهایی سالم ضروری است، انتخاب کفش مناسب است. 

وی ادامه داد: امروزه کفش های متنوعی در بازار وجود دارد که شناخت و کسب آگاهی از آن ها برای داشتن پاها و بدنی سالم و شاداب لازم است.

 وی تاکید کرد:اگر هنگام ورزش و فعالیت از کفش ورزشی مناسب استفاده نکنید، احتمال بروز آسیب های ورزشی خیلی بیشتر می شود.

وی بیان کرد: فشار مستمر ناشی از کفش نامناسب بر پا باعث ایجاد مشکلات پوستی مانند میخچه می شود.

وی گفت: شیوع قارچ در لابه لای ناخن ها یا شکستگی آن ها معمول ترین مشکلات پوشیدن کفش نامناسب است که در اثر پوشیدن مداوم کفشهای تنگ فشار زیادی به ناخن وارد می شود و باعث می شود قسمتی از ناخن وارد گوشت پا شود و از سویی کفش های تنگ بستر مناسبی برای ایجاد قارچ محسوب می شود.

وی صاف شدن کف پا، کمردرد، درد مفاصل را ازآسیب های بلند مدت پوشیدن کفش های نامناسب یاد کرد و ادامه داد: پوشیدن کفش نامناسب باعث می شود فشار روی بدن به صورت استانداردی پخش نشود و برخی از مفاصل فشار زیادی را تجربه کنند و این امر باعث مشکلات غیرقابل جبرانی مانند ارتروز و زانو درد نیز می شود.


منبع : 0094 ع چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.