پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ٨ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۵۶ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۳۰۶۴ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۸۰۸۶ مورد

شنبه ٢٥ دی ١٤٠٠ ساعت ٧:٥٢ ق.ظ   ( بازدید : 468 نفر )

افراد مسن به علت بیماری‌های متعدد اغلب چندین دارو مصرف می‌کنند، این در حالی است که مصرف چند دارو خطر بروز عوارض و تداخلات دارویی را افزایش می‌دهد.

مدیر اداره نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وب‌دا، با بیان این مطلب اظهارکرد: چنان چه سالمندان دچار نارسایی کلیوی و کبدی هستند حتماً برای انتخاب داروی مسکّن‌ با پزشک خود مشورت کنند.

دکتر «فلاح» تصریح کرد: سالمندان اگر داروی بدون نسخه یا داروی گیاهی از داروخانه تهیه می کنند حتماً با داروساز مشورت کنند چون ممکن است با داروهای مصرفی شان تداخل داشته باشد یا عوارضی ایجاد کند.وی اضافه کرد: سالمندان در دوران پیری همزمان دچار چند بیماری هستند و این مسئله باعث می شود دارودرمانی در این رده سنی، مشکل تر از افراد جوان باشد.

وی گفت: بیماری‌های مزمن یکی از مواردی است که در دوران پیری به مشکلات سالمندان اضافه و باعث اختلال در متابولیسم دارویی می شود و توانایی کلیه و کبد برای دفع دارو کاهش می‌یابد.

مدیر اداره نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: اختلالات حواس از مشکلات شایع دوران سالمندی است و این اختلالات، خطاهای دارودرمانی و خطرات مصرف داروها را در سالمندان به میزان قابل‌ توجهی افزایش می‌دهد.

دکتر «فلاح» با بیان اینکه در ضعف بینایی همیشه این خطر وجود دارد که سالمندان دارویی را به اشتباه به جای داروی دیگر مصرف کنند، یادآورشد: مرکز اطلاع‌رسانی دارو و سموم با شماره تلفن رایگان 1490 آماده پاسخ‌گویی به سوالات دارویی است.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.