پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۶۲ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۴۶۲ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۲۲۵۱ مورد

سه شنبه ٢٤ اسفند ١٤٠٠ ساعت ١٤:٥ ب.ظ   ( بازدید : 436 نفر )

مسئول اداره نظارت و پایش فرآورده‌های سلامت‌محور معاونت غذا و داروی خراسان شمالی، اصول پیشگیری از بروز مسمومیت با شوینده‌ها و ضدعفونی کننده‌های خانگی را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وبدا؛ دکتر مهسا فخر زارعی با بیان این که در چند سال گذشته با توجه به همه گیری بیماری کووید-19 در کشور، اهمیت شستشو و ضدعفونی محیط زندگی و محل کار دوچندان شده است، افزود: به طوریکه با ضدعفونی سطوح و دستها و رعایت بهداشت، می توانیم به حفظ سلامت خود و خانواده کمک کنیم.


وی اضافه کرد: اما باید توجه کرد که استفاده نابجا و بدون آگاهی از مواد شوینده و پاک کننده شیمیایی می تواند خطرات جبران ناپذیری را ایجاد کند.


وی توصیه کرد:    همیشه در هنگام استفاده از فرآورده هاي شيميايي و شوینده در نور كافي برچسب روي بسته بندي را مطالعه کرده و سپس استفاده کنید.


دکتر فخر زارعی ادامه داد: در هنگام استفاده از مواد شيميايي و فرآورده هاي شوينده و پاك كننده، پنجره ها را باز كنيد تا هوا به خوبي در محيط جريان داشته باشد و همزمان از دستکش لاستیکی، کفش جلوبسته و درصورت امکان، ماسک استفاده کنید.


وی هشدار داد: اکیدا از مخلوط کردن    مواد شيميايي مانند جوهر نمك و مواد سفيد كننده، لک بر و الکل خودداري كنيد زیرا بخارات و گازهاي ناشي از اين اختلاط بسيار سمي و خفه كننده هستند.


وی با بیان این که در صورتيكه فردی فراورده غير خوراكي و سمی را بلعيد و یا بخارات آن را استنشاق کرد با مركز اورژانس 115و يا مركز اطلاع رساني داروها و سموم 190 تماس بگيريد، افزود: هرگز این فرد را مجبور به استفراغ نکنید و یا در صورت وخامت حال او از تنفس دهان به دهان استفاده نکنید.


وی به دور نگه داشتن ظروف سموم از دسترس کودکان تاکید و ابراز کرد: ‏ از قرار دادن ظروف حاوي مواد شيميايي در كنار مواد غذايي و همچنین شعله آتش نیز باید جدا خودداری کرد.


وی خاطر نشان کرد: ‏‏‏نزدیک به 90 درصد از مسمومیت‌ها در منازل رخ می‌دهند بنابراین باید خانه را نسبت به بروز مسموميت ايمن کنید.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.