پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٣١ فروردین ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۸ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۴۶۲ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۰۷۸۳ مورد

سه شنبه ٢٠ اردیبهشت ١٤٠١ ساعت ١٤:٢٩ ب.ظ   ( بازدید : 458 نفر )

جشنواره سلامت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ویژه مادر و کودک با برپایی غرفه‌های مختلف و برنامه‌های متنوع حوزه سلامت، برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وبدا، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی روز سه‌شنبه 20 اردیبهشت 1401 در اختتامیه این مراسم از وظیفه و رسالت ذاتی شهروندان در حفاظت از کره‌زمین سخن گفت و افزود: مراقبت از آب و خاک موجب تامین سلامت کره زمین می شود.

 

دکتر «محمدرضا اکبری» خود مراقبتی را عاملی موثر در سلامت ذکر و عنوان کرد: تحرک، فعالیت های بدنی و تغذیه سالم از فاکتور های اصلی خودمراقبتی و سلامت هستند زیرا تاثیر بسیاری بر کنترل بیماری های غیرواگیر دارند.

 

وی در بخشی از سخنان خود جوانسازی جمعیت را از سیاست های امروزی کشور بیان و اضافه کرد: دانش آموزان به عنوان حلقه واسط ارتباط جامعه با خانواده ها نقش کلیدی از انتقال آموزش ها دارند و با مشارکت عمومی می توان از پیری جمعیت و تبعات حاصل از آن جلوگیری کرد.

 

بنابراین گزارش؛ در حاشیه برگزاری مراسم، مسابقه نقاشی و انشاء با حضور دانش آموزان مدارس مختلف شهر بجنوردو  با حضور کم نظیر آن ها برگزار شد و پس از داوری آثار رسیده 33 اثر برتر، برگزیده و با اهدای جوایزی از برگزیدگان تقدیر شد.

 

همچنین با برگزاری همزمان مانور بزرگ بهداشت دهان و دندان، دانش آموزان و کودکان توسط نیروهای متخصص حاضر در مراسم معاینه و در صورت مشاهده بیماری های مرتبط با دهان و دندان به کلینیک های تخصصی دندانپزشکی بجنورد ارجاع داده شدند.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.