پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
چهارشنبه ٥ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۷ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۶۵۲ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۷۷۲۱ مورد

شنبه ٢٤ اردیبهشت ١٤٠١ ساعت ١١:٤٤ ق.ظ   ( بازدید : 365 نفر )

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ضمن بزرگداشت هفته جهانی واکسیناسیون گفت: واکسیناسیون، راهکاری ساده، امن و موثر برای محافظت از افراد در برابر بیماری، قبل از ابتلا به آن است.

به گزارش وب‌دا، دکتر محمدرضا اکبری روز شنبه 24 اردیبهشت 1401، واکسیناسیون روشی ایمن و موثر برای جلوگیری از بروز بیماری و نجات جان انسان هاست که این روزها اهمیت آن، بیشتر از همیشه مورد توجه قرار دارد.

 

امروزه انواع واکسن‌ها حداقل در برابر ۲۰ بیماری ازجمله دیفتری، کزاز، سیاه‌سرفه، آنفولانزا و سرخک مصونیت ایجاد می‌کنند که مجموع این واکسن‌ها سالانه جان ۳ میلیون نفر را نجات می‌دهند. با دریافت واکسن نه تنها از خودمان بلکه از اطرافیانمان محافظت می‌کنیم.

 

در دوران همه‌گیری کرونا نیز موثرترین روش برای در امان ماندن از این بیماری، واکسیناسیون و تزریق سه دوز کامل است، دعوت می‌کنیم مردم استان نسبت به این مهم توجه ویژه داشته و همچون همیشه با کادر بهداشت و درمان همراهی کنند.

 

گفتنی‌ست؛ همه ساله هفته آخر آوریل از سوی سازمان بهداشت جهانی بعنوان هفته جهانی واکسیناسیون اعلام می‌شود که امسال بدلیل تقارن این هفته با ماه مبارک رمضان، هفته جهانی واکسیناسیون در ایران 24-30 اردیبهشت ماه با شعار جهانی، "زندگی طولانی برای همه" با هدف افزایش پوشش واکسیناسیون و آگاهی‌بخشی جامعه برگزار خواهد شد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.