پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
سه شنبه ٢٨ فروردین ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۹ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۵۴۱ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۸۶۹۲۸ مورد

شنبه ٢٤ اردیبهشت ١٤٠١ ساعت ١٤:٤٦ ب.ظ   ( بازدید : 519 نفر )

چهارمین نشست مشترک روسا و معاونین توسعه مدیریت و منابع، فرهنگی دانشجویی، غذا و دارو دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کلان منطقه ۹ آمایشی کشور با حضور سرپرست و معاونان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در بیرجند برگزار شد.

به گزارش وب‌دا، رئیس شورای کلان منطقه ۹ آمایشی کشور در این نشست گفت: امروز اگر در کنترل کرونا  و کاهش مرگ و میر ناشی از این بیماری موفقیتی حاصل شده است،مدیون خدمات جانانه و خالصانه مدافعان، ایثارگران و شهدای سلامت است و این خدمتی ارزشمند می باشد که نظام سلامت در دولت سیزدهم به مردم هدیه داده است.

 

دکتر محمدعلی کیانی با اعلام اینکه کلان منطقه ۹ شامل هفت دانشگاه و دو دانشکده علوم پزشکی است، افزود: ممکن است شرایط فعلی کرونا پایدار نباشد، در حالی که ما در پیک ششم قرار داریم، بسیاری از کشورهای اروپایی هنوز در پیک چهارم قرار دارند.

 

وی تصریح کرد: یکسری مشکلات نیازمند پیگیری از وزارت متبوع است که در اجلاس روسای منطقه9، قرار شد این مشکلات، احصاء، دسته بندی، ارجاع و پیگیری شود و بخشی از مسائل هم مربوط به حوزه استانی بود که از طریق استانداران سه استان برای رفع آن اقدام می‌شود و بخشی هم مربوط به تعاملات بین دانشگاه‌ها است که از طریق روسای دانشگاه‌ها انجام خواهد شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اعلام اینکه این نشست‌ها هر دو ماه یکبار و به میزبانی یکی از دانشگاه های علوم پزشکی منطقه برگزار می شود افزود: از آبان ماه سال گذشته این چهارمین برنامه بود که برگزار شد و مصمم هستیم از طریق همفکری با مسئولین دانشگاه های کلان منطقه و حمایت‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان دانشگاه مادر کمکی به حل مشکلات دانشگاه‌های شمال شرق کشور و در نهایت ارتقاء آنها داشته باشیم.

 

گفتنی‌ست در این اجلاسیه، همفکری، تبادل نظر و تلاش در جهت افزایش سطح همکاری در کارگروه های غذا ودارو ، دانشجویی، فرهنگی وتوسعه مدیریت و منابع در سطح کلان منطقه در راستای برنامه تحولی و ارتقا پاسخگویی در دستو کار قرار گرفت و ضمن ارائه گزارش‌هایی از آخرین وضعیت اجرای برنامه‌های معاونت‌های مربوطه درباه چالش‌های این حوزه ها و جمع بندی پیشنهادات کاربردی برای کاهش مشکلات این سه کارگروه تخصصی بحث و تبادل نظر شد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.