پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
چهارشنبه ٥ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۳۹ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۵۱۶ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۷۵۸۵ مورد

شنبه ٣١ اردیبهشت ١٤٠١ ساعت ١٧:٤ ب.ظ   ( بازدید : 462 نفر )

نماینده مردم 5 شهرستان خراسان شمالی و نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و‌ درمان مجلس شورای اسلامی در بازدیدی که به همراه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بازدیدی از اقدامات و فعالیت‌های معاونت تحقیقات و فناوری این دانشگاه داشت، گفت: شما خط مقدم تحقق شعار سال با عنوان «تولید،دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» هستید.

به گزارش وبدا، دکتر سیدمحمد پاکمهر روز شنبه 31 اردیبهشت 1401، پس از حضور در بخش‌های مختلف معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و بازدید از اقدامات و فعالیت‌های انجام‌شده در این معاونت، در نشستی که با حضور ریاست دانشگاه و جمعی از معاونان و کارکنان برگزار شد شرکت کرد.

 

وی در این نشست با اشاره به نام‌گذاری سال با عنوان تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، گفت: باید به محصولات دانش‌بنیان رویکرد صنعتی داده شود و محصولات دانش‌بنیان به تولید انبوه برسد و تنها به‌عنوان طرحی تحقیقاتی دیده نشود.

 

نماینده مردم بجنورد، گرمه، جاجرم، راز و جرگلان و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر این‌که کار دانش‌بنیان باید خروجی داشته باشد، اضافه کرد: باید با حضور سرمایه‌گذاران محصولات به تولید انبوه برسند و ایجاد اشتغال و درآمدزایی داشته باشند.

 

وی با بیان این‌که مجلس توجه ویژه‌ای به تولیدات دانش‌بنیان داشته و طرح آن به قانون تبدیل شده است، افزود: به‌عنوان محور کار و نوآوری و خلاقیت و صنعتی شدن محصولات، تسهیلاتی نیز در نظر گرفته شده است که باید برای جذب آن‌ها پیگیری و تلاش کرد.

 

وی با تأکید بر حرکت به سمت طرح‌های دانش‌بنیان، خاطرنشان کرد: نجات کشور از وابستگی و حرکت به سمت استقلال، با تکیه‌بر دانش بومی، نیروهای متعهد، متدین و دلسوز بومی، توجه به جامعه نخبگان محقق می‌شود.

 

دکتر پاکمهر افزود: نگاه ما جوان‌گرایی است و دانشگاه علوم پزشکی استان نیز از این مزیت بهره‌مند است، این مجموعه اقدامات خوبی درزمینهٔ دانش‌بنیان شدن تحقیقات انجام داده و می‌دهد بنابراین باید تلاش کنیم مشکلات پیش پای این تیم جوان و نخبه مرتفع شود تا به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

 

وی با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذاران زمینه تولید محصولات دانش‌بنیان را فراهم می‌کند، تصریح کرد: باید در این بخش نیز اقداماتی انجام شود، برای تأمین تجهیزات آزمایشگاهی و تجهیزات مرکز دانش‌بنیان دانشگاه علوم پزشکی استان پیگیری‌های لازم را خواهیم داشت.

 

بنا بر این گزارش، در این نشست، برخی از مدیران، اساتید و صاحبان طرح‌های دانش‌بنیان دغدغه‌ها و مشکلات خود در حوزه تولید محصولات دانش‌بنیان را مطرح کردند.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.