پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
دوشنبه ١٠ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۹۳ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۹۶۳۰ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۲۸۳۶۹ مورد


رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با صدور پیامی فرا رسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی را تسلیت گفت.

به گزارش وب‌دا، متن پیام دکتر سیدجواد پورنقی بدین شرح است:
 

اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِ اللهِ وَ عَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائِکَ

مکتب امام حسین (ع)، مکتبی انسان ساز، ماندگار و فلسفه و بنیان نهضت حسینی،  احیاء امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با بردگی و ذلت است. محرم، یاد آور قیام خون بر شمشیر و مدرسه ای با آموزه های جوانمردی، ایثار و مجاهدت در راه خداست.

 

ماه محرم اگرچه ماه حزن و اندوه مسلمانان و فصل جوشش خون در رگ هاست اما در سبقه تاریخ بشریت به عنوان ماه قیام، عدالت، شجاعت و ماه ایستادگی در برابر ظلم و بی عدالتی شناخته می شود، به عنوان برگی خونین در تاریخ که درس آزادگی و بیداری می دهد. تاسوعا و عاشورا نیز امروزه به فرهنگی جاودان و مکتبی برای پرورش انسان ها مبدل شده است، مکتبی به درخشش خورشید که راه بالندگی بشریت را منور می کند و به تمام مسلمانان جهان و بشریت ظلم ستیزی را می آموزد. فرهنگ و مکتبی که جاودان است و در تمام اعصار تبلور دارد و مصداق حدیث (کُلُّ یَومٍ عاشورا و کُلُّ أرضٍ کَربَلا) است.

 

اینجانب ایام حزن و اندوه و ماه سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و هفتاد و دو تن از یاران فداکار ایشان و ایام الله تاسوعا و عاشورای حسینی را به مجموعه فعالان حوزه سلامت استان، مسلمان و عاشقان سرور و سالار شهیدان تسلیت می گویم.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.