پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
چهارشنبه ٥ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۲ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۴۹۶ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۸۵۶۵ مورد

شنبه ٨ بهمن ١٤٠١ ساعت ١٦:١٠ ب.ظ   ( بازدید : 728 نفر )

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در آیین تکریم و معارفه سرپرست شبکه بهداشت و درمان فاروج با تأکید بر این‌که مراقبت از سلامت در اولویت برنامه‌های مجموعه سلامت استان قرار دارد، گفت: اجرای قوانین و سیاست‌های کلان کشور در حوزه سلامت از برنامه‌های اساسی و رعایت آن‌ها الزامی است.

به گزارش وب‌دا، دکتر محمدرضا اکبری روز شنبه 8 بهمن‌ماه 1401 در شهرستان فاروج، یکی از دستورالعمل‌های کلان کشور در حوزه سلامت، اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده روستایی است، تأکید کرد: در این بخش نیز باید مطابق با قوانین ابلاغی وزارت خانه اقدامات انجام شود و موفقیت در اجرای آن نیازمند مشارکت همگانی است.

 

دکتر اکبری ادامه داد: در نظام ارجاع ویزیت بیماران سرپایی در زمان‌های مشخص‌شده توسط پزشک مرکز و در صورت نیاز به سطح بعدی ارجاع داده می‌شوند.

 

وی با تأکید بر اینکه تقویت نظام شبکه در دستور کار دانشگاه قرار دارد، خاطرنشان کرد: اجرای سند جامع تقویت نظام شبکه از اولویت‌های مجموعه سلامت است و اکنون با اقدامات زیربنایی انجام‌شده در این بخش تحول بزرگی در نظام درمان و بهداشت استان رقم خورده است.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی یادآوری کرد: اکنون بیش از 100 پروژه در حوزه سلامت رقم خورده است و بیش از 65 پروژه بهداشتی در استان بهره‌برداری، تجهیز و تعمیر شده‌اند.

 

وی از چالش‌های حوزه سلامت در استان نیز سخن گفت و تأکید کرد: انتظار داریم با اجرای کامل نظام ارجاع و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت مشکلات موجود حل شود و افزایش ماندگاری پزشک در استان نیز با همکاری و هم‌افزایی ممکن می‌شود.

 

دکتر اکبری از ضرورت اجرای قانون جوانی جمعیت نیز مطالبی را مطرح و بیان کرد: پنجره جمعیتی 5 ساله موجود فرصتی ارزشمند برای جلوگیری از سالمندی جمعیت است و دانشگاه علوم پزشکی استان برای برخورداری از فرصت‌های موجود اقدام به راه‌اندازی قرارگاه جوانی جمعیت کرده است تا هم‌راستا با سیاست‌های کشور و به‌موقع و به هنگام اقدامات لازم را انجام دهد.

 

امام‌جمعه شهرستان فاروج نیز در این آیین دهه فجر را فرصتی برای بیان دستاورد و خدمات نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: بیان دستاوردهای نظام موجب امید مردم و ناامیدی دشمنان می‌شود.

 

حجت‌الاسلام «نايبعلي نوروزي» به ارتقاء خدمات سلامت نیز اشاره و عنوان کرد: اکنون کشور دارای 20 هزار روستاست و در این روستاها 35 هزار بهورز در حال فعالیت و خدمات‌رسانی هستند درحالی‌که در قبل از انقلاب تنها هزار و 500 بهورز وجود داشته است.

 

وی با بیان این‌که ما بسیاری از بیماری‌ها مانند سل، فلج اطفال را در کشور ریشه‌کن کرده‌ایم؛ گفت: امروزه ما در لیست صادرکنندگان علم و دانش تخصصی پزشکی به دنیا و از معدود کشورهایی هستیم که پیوند قلب را انجام می‌دهد و خدمات بسیار بزرگی در حوزه سلامت ارائه می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه بیمارستان فاروج دارای ظرفیت‌هایی است و باید از تمام این ظرفیت‌ها به‌خوبی بهره‌برداری شود، اعلام کرد: کمبودهای نیروی انسانی نیز باید با تمهیداتی انجام شود و حتماً مساعدت‌هایی در این خصوص انجام می‌شود.

 

بنابراین گزارش در این مراسم از خدمات دکتر سید مهران مجتبایی به‌عنوان سرپرست پیشین، با اهداء لوح تقدیر قدردانی و آقای رهنما به‌عنوان سرپرست جدید شبکه بهداشت و درمان فاروج معرفی شد.

 

 


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.